Helgen

Hämtade mina nya glasögon efter jobbet i fredags. Kände mig lite nervös, för det gick väldigt fort när jag bestämde mig för dem, men jag hade inte behövt vara. De kändes bra.

Det blev en crazy fredagkväll. Grannarna och AnneLie var hemma hos oss. Tack för en kul kväll! Vi åt taco och drack vin. Mycket vin. Mums! Vi drack mitt favvovin: Killanwaara. Rekommenderas varmt. Om man gillar rött vin, förstås. Tack Ulrika för att du i din tur  tipsade mig om det  vinet. Det är konstigt med taco. När man skär upp grönsaker så ser det så lite, men det blir ALLTID massor över.    

Vi blev nostalgiska allt eftersom kvällen gick. Ludde plockade fram sin gamla kassettväska med låtar från bland annat 80-talet. Vi lyssnade på Manfred Man, Earth wind and fire med mera. Jag chattade med Tony under kvällen och han hade hört talas om Manfred Man. Han är så ung, den pojken. Kvällen avslutades i en musiktävling á la 80-tal, där AnneLie och Håkan visade sina helt otroliga kunskaper i musik. Ni är grymma!!! 

Var på bio idag, söndag "Wild hogs". Skrattade gott. Många gånger. Sonen var på "Wild hogs" med Emelie föreställningen innan oss. De tyckte oxå att filmen var bra. Innan filmen fikade vi på caféet på Bergakungen. Är kluven till det caféet. Ok fika, men trångt. Och konstiga barstolar. Jag åt en cookie med liten latte. Vi diskuterade bland annat tatueringar. Vi var överens om att om man ska ha en tatuering så är det viktigt att välja "rätt" motiv och att sätta den på ett ställe som man kan leva med för resten av livet. Jag gjorde min tatuering bland annat för att folk inte förväntade sig att jag skulle ha en.     

Efter bion åkte EvaBritt och jag överraskade Christina. Hon har fyllt 40. Hurra!!! Vi trodde hon skulle vara hos Tom, men det var fel. Vi åkte hem till henne istället. Där var hon. Vi fick se foton från Köpenhamn där hon och Tom tillbringat hennes födelsedag. Köpenhamn ser ut att vara en mysig stad. Har bara varit där på ett kort besök, men blev väldigt sugenpå att åka dit nu när jag såg Christinas foton.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback