Kokböcker och annat gott

Jag vet inte hur det är med er, men jag får allt som oftast idétorka när jag ska laga mat eller baka. Jag har upptäckt att flera företag profilerar sig på nätet. Jag kan rekommendera: www.tasteline.com (Sveriges främsta matsajt), www.arla.se, Här hittar du det du söker www.ica.se, (välj och vraka i receptbanken) http://www.recept.org/ (Sveriges kompletta samling av matrecept.). Jag är ofta ute på de här sidorna. Plockar hem det jag tycker verkar vara något att ha. När jag sen ska laga till ett recept så tar jag bara med den bärbara datorn till köket och så har jag rceptet lättillgängligt Jag gillar framförallt att baka, så de recept jag plockar hem är då oftast i kategorin efterrätter eller bakning.

Det jag funderar över är hur det kommer att gå för våra kokböcker i framtiden. Kommer de att finns? Eller konkurreras de ut med det utbud av recept som man på ett enkelt sätt kan hitta på nätet. Jag gillar kokböcker, men mer i egenskap av att böckerna innehåller vackra bilder. 

Jag fick kokboken Äppelkakor och annat smått och gott (A-K Hallgren 2005) av svärfar i torsdags och idag har ur den jag gjort Mmmm... mandelkaka med äpple. Den ser god ut, men den tillhörde inte den enklaste att göra. Många moment var det. Ska bjuda mina föräldrar på den när de nu kommer om en stund. Jag lägger ut receptet senare om den är någonting att ha.
 

"Vi ångrar aldrig att vi ätit för lite". 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback