Lugn dag på jobbet

Måndagar brukar vara en intensiv dag på jobbet, men idag blev det en lugn dag. Många barn var lediga eller sjuka. Det var skillnad från i torsdags då vi hade alla 21. Idag har jag haft många yrken. Jag har bland annat fått prova på att vara doktor och apotekare. Doktor Ulla...Jaa, det skulle jag nog kunna vänja mig vid. Det är det här som är så roligt i arbetet med barnen. Jag får vara med och leka. Roller som tillhör de mer ovanliga är bäbiskorallmamma. Det ni...

Väl hemma (18.00) hittade jag mannen pustande på golvet i köket. Hade varit ute och sprungit. Han är inne i en intensiv träningsperiod. Ska ju springa Göteborgs Varvet 12 maj.  Jag fixade midag. Spaghetti (fullkorn) med köttfärssås. Sonen åt på stan. Han var på biblioteket och hängde. Kom som vanligt hem med väskan full av böcker. Jag fortsatte kvällen med lite tvätt. Det blev tre maskiner. Ligger i sängen nu med rena lakan. Underbart! Klockan 20.00 slängde jag mig i soffan för att se Anna Pihl. Polisserien Anna Pihl utspelar sig på Köpenhamns gator där Anna Pihl och hennes kollegor försöker stävja samhällets ondska.

Efter Anna Pihl så fanns det inget annat att titta på. Gick och lade mig med den bärbara. Jag är så glad att Ludde övertalade mig att ta den när jag fick erbjudande från kommunen om lånedator. Har haft stor nytta och glädje med den. 

Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback