Mina nya skor

Idag har jag varit och bytt mina skor. Ni vet, de där jag köpe i torsdags och som kändes för små när jag kom hem, fast de känts bra i affären. Jag hade tur. De fanns i en större storlek.


                                                                                      
Jag har inte vetat hur jag skulle göra för att hämta bilder till bloggen, men idag var jag på datakurs på jobbet och där arbetade vi i Kunskapsnätet och då lärde vi oss bland annat att skapa olika projektrum och hur man kan ladda ner bilder till "rummet" och då föll poletten ner. Jag kunde ta med mig den nya kunskapen och använda den i ett annan form.  Det är härligt att lära sig nya saker. Man blir aldrig fullärd. För att visa att jag kan så finns nu bilden på mina nya skor på bloggen.

Äppelkakan igår var ok och det kan hända att jag gör den igen, men Ludde sa att han hellre ser mig göra en annan sorts äppelkaka för omväxlings skull. Det betyder alltså att den här äppelkakan inte var jättegod.

Jag hörde att till helgen ska det bli rena sommaren. Undrar vad man då ska hitta på. Jag är bra på att göra ingenting utan något dåligt samvete. Vi kanske tar en sväng till Västra Långvattnet och grillar för första gången i år. Västra Långvattnet tillhör en av våra favoritställen i Göteborg. Det är en bergssjö som ligger mellan Härlanda Tjärn och Delsjöarna. Det är lite "knöligt" att ta sig dit, men det innebär att det är inte så många som orkar gå dit. Sista biten består av MÅNGA trappor. Jag har förstått att många mäniskor gillar havet, men för mig är sjöar något speciellt. Det beror väl bland annat på att jag är uppvuxen på "landet".

Jag har på min sida lagt till några favoritlänkar. En som jag verkligen rekommenderar är "Hört på stan" (www.tjuvlyssnat.se) Där får man många goa skratt 


"Goda vänner är som stjärnor.... Du ser dem inte alltid, men du vet att de alltid finns där".

Eleanor Roosevelt (1884-1962)
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback