Vilken helg!

Vilken helg det varit. Helt underbar. Har fått gjort en massa och ändå hunnit njuta av det fantastiska och härliga väder som vi nu har. Jag vet, jag har tagit upp det där med vädret förut, men jag kan återigen säga att för mig blir livet så mycket lättare när solen skiner.

I fredags var det Let´s dance final mellan brottaren Martin Lidberg och Tobbetrollkarl. Jag som egentligen hejade på Erica hade svårt att bestämma vem av dessa två herrar som skulle vinna, men jag måste säga att den här kvällen var Martin den starkare av de två så det var den rätte som vann, enligt mig. Martin och Cissis showdans var grym!!!

I lördags var det storstädardagen. Lägenheten skulle städas från tak till golv. Vi var laddade till tusen, men ni vet hur det är: Man går ut hårt och sen faller man ihop som ett korthus. Vi städade från 11.00 till 16.00 och ändå hann vi inte färdigt, men vi kom en bra bit på väg. Jag tvättade hela dagen. Det var kläder, sängkläder, mattor, gardiner och stolsdynor som for i tvättmaskinen. Det är vid såna här tillfällen som det är väldigt skönt att ha en egen tvättstuga. Jag meddelade bara grannen att jag behövde tvättmaskinen hela lördagen. I vanliga hyreshus så har man väl en viss tid på sig att tvätta och jag vet inte om man kan sätta upp två tider efter varandra. Ni som har det så, kan man sätta upp sig på fler tider efter varandra?

Idag, söndag, fortsatte jag städningen. I köket. Jag tvättade fönster, dammade vitrinskåpet, skruvade ner glaslampan och tvättade av den och när det var färdigt bakade jag Simons mammas kaka (kokoskaka) och Frestande muffins. När jag var färdig med allt det här så var klockan bara 9.00. Jag gick upp tidigt idag.

Recept till Frestande muffins: Vispa 2 ägg och 2½dl socker pösigt. Tillsätt 1½ dl mjöl, 4 msk kakao, 1 krm salt och 1 tsk vaniljsocker. Rör sist ner 100 g smält smör. Skeda ner smeten i aluminiumformar. Grädda mitt i ugnen i 175 grader ca 15 min eller tills smeten börjar sjunka. Fyllningen: Smält 100 gr smör i en kastrull. Tillsätt 2 tsk mjöl, 4 msk socker och 4 tsk kakao och rör till en slät smet. Häll i 1 dl mjölk och 1 dl grädde och koka ihop tills det tjocknar, ca 5 min. Låt svalna. Fyll  chokladformarna med röran och sätt in dem i frysen. Servera halvtinade till kaffet. (18-20 st) Mums!




Klicka för mer information om detta ordspråk!"Det är dags att gå hem när du börjar likna ditt passfoto". (Erma Bombeck)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback