Skandal! Inga läxor!!!

Sonen kom hem lite besviken från skolan igår. Skandal! Inga läxor!!! Vare sig till idag eller till på måndag.  Men, annars hade det varit en bra första skoldag. Jag tror att sonen kommer att få läxor så han tiger längre fram på terminen.

Idag ska jag till jobbet. Det är fredagsfika. AnneLie (världens bästa kompis) ska bjuda på favoritkocken Leilas beryktade muffins. De vill jag inte missa för allt smör i Småland (eller vad man nu säger). Jag hörde från en nära källa att det kommer att bli Dumlemuffins. Gott!

Jag är så nöjd med min nya cykel. Den går som ett spett (lättcyklad). Även om det är en tantcykel. Det var lite tungt häromdagen när jag och mannen var ute och cyklade. Vi blev omsprungna av två löpare!!!  Men...vi tog dem i nerförsbackarna. Ha!

Besöken hos psykologen är så befriande. Man lär sig så mycket om sig själv ,när man tvingas sätta ord på vad man känner, tycker och vill. Jag vet att jag ur den här situationen kommer att gå ut som en starkare människa. Livet får helt andra perspektiv när allt ställs på ända. Livet är för kort för att slösas bort!

Njut av stunden! 

 

Kommentarer
Postat av: Jonas

På något sätt har du en förmåga att se det roliga och positiva i precis allt som sker runt omkring dig. Trots tråkiga upplevelser. En egenskap jag beundrat hos dig och din familj sedan 30-årskalaset i Mullsjö. Det har jag sagt till Sari flera gånger.
Stå på er! Tänker ofta på er!
Kram, Jonas med familj.
PS. Håll utkik i Kanal5 i höst... :)

2007-08-25 @ 23:29:11
Postat av: Ulla

Tack ,för de orden. De värmde mitt/våra hjärta/n.
Tusen kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback