Äntligen

Sonen kom äntligen hem igår. Jag trodde planet skulle vara försenat pga den höjda säkerhetsnivå i England, men planet landade en kvart tidigare. Det var med en lite pirrig känsla som vi (Ludde, Emelie och jag) stod vid ankomstdörrarna. Skulle vi känna igen honom? Jodå, det var ingen fara. Det var samma gamla vanliga Simon som dök upp. Allt hade gått bra.

På vägen till Landvetter hade vi gissat på vad han skulle vilja äta för middag samma dag han kom. Jag gissade på pizza och Ludde gissade också pizza, men Pizza Hut. Jag kan meddela att vi båda hade fel. Han ville ha köttbullar och mos på Ove´s. Där görs Göteborgs bästa potatismos.

Han hade köpt presenter till oss. Ludde fick en förpackning med tea och shortbread (kakor) och ett glasunderlägg med en fin dikt om pappa på Dad! You are my rock in troubled times. Always there for me with love, support and understanding. Thank you for just being Dad. Jag fick en Oxfordbok och ett bokmärke med en fin dikt om mamma My Mum! Growing up I could never see that the things you did were all for me. I love you Mum. Till sig själv hade han köpt bland annat en matmatikbok.  

Sen hade han skött sig med fotograferingen. Han hade tagit drygt 1400 bilder på tre veckor. Bra jobbat! Vi tittade igenom dem alla. Det tog en stund. Det var många bilder på olika museiföremål. Vi förstod att STS har varit bra på att anordna aktiviteter. Skolan har varit mellan 8.00-14.30 och sen har det varit olika aktiviteter 17.00-22.00.




Imorgon bär det av till Spanien!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback