Allt om mat

Jag har börjat prenumerera  på Allt om mat. Jag gillar att läsa recept och har höga ambitioner på att jag ska bli bättre på att laga nya rätter, men det brukar inte genomföras. Jo, kanske... i alla fall när det gäller bakverk. I det senaste numret kan man ta del av olika sorters semestersabotörer som till exempel Grillkungen, Utefascisten, Livsnjutaren light, Pyromanen etc. Jag kan ibland känna mig som Utefascisten. Ibland duggregnar det och ibland regnar det inte ett dugg. Utefascisten märker ingen skillnad. "Nu är det sommar, nu ska vi sitta ute!" utropar hon hurtfriskt...För det är ju så skönt att sitta ute. På Pyromanens grill förvandlas varje köttbit till en tiondel av sin ursprungliga storlek eftersom Pyromanen vill göra allting ordentligt och well done.

Nu är det drygt 1½ vecka kvar tills planet med bland annat sex flickor  lyfter till ett varmare ställe. Och då menar jag INTE h-vetet. Utan Spanien. Längtar!!! Det bästa är att en resa är så mycket mer än bara själva resan utan även allt planerande före och alla minnen efteråt ingår i resandet. På söndag ska vi träffas och gå igenom vad som tänkas kan vara bra att ha med sig och kanske bestämma att vi inte behöver ha med oss sex hårtorkar, sex tandkrämstuber osv ja, ni fattar. Jag har börjat plocka fram kläder som jag vill ha med mig och jag måste nog erkänna att jag inte kommer behöver ha med mig vår största resväska. Fast jag vill. Sommarkläder tar faktiskt inte så mycket plats. Sen har det visat sig att det finns möjlighet att tvätta om så önskas. Ska bara komma ihåg att ta med tvättmedel. Vill ju att kläderna ska lukta som vanligt. 

I dagarna var det ett år sen mormor dog. Tänker på henne. Det är konstigt, men tankarna på henne kan komma vid de mest konstiga tillfällen. Det kan vara en doft eller saker som påminner mig om henne. Hon trodde på ett liv efter detta., så jag hoppas hon har det bra där hon är.

...regnet det bara öser ner 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback