Livet

Livet! Det är härligt, spännande, tråkigt, ledsamt, skönt, roligt, bekymmersamt... Ja, det finns mycket att säga. Och inget är rätt och inget är fel. I torsdags kväll var livet bara helt underbart. Vi var på Skaninavium och såg musikalen Mamma Mia och den är bara BÄST!!! Kom på mig själv att småle fåningt och ibland vara tårögd. Jag har sett den i Stockholm och då var den oxå bra, men undrar om inte det var snäppet bättre den här gången.

I fredags var livet mindre härligt. Åkte på någon släng av magproblem. Åkte till jobbet, men fick gå hem igen. Fast jag inte ville, för på kvällenskulle den årliga sommarfesten på jobbet gå av stapeln och i år skulle vi hem till chefen på fördrink och sen skulle vi vidare till karaokebaren Penang. Chefen sa att om det räckte att jag fick vilat mig under dagen så var det ok om jag på kvällen. Det gick inte bort. Fick stanna hemma. Fick sms av AnneLie 01.52 att nu var hon hemma och att kvällen hade varit helt galen. De hade sjungit så det hade ekat. 

Idag känns livet ok. Det är mulet, men jag har läst att det ska spricka upp och bli riktigt fint väder. De har lovat vackert väder till fredag. Idag ska vi se på bröllop. Tony och Ulrika gifter sig i S:t Birgittas kapell klockan 16.00. Grattis!!! 

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback