Ny plan

Tack alla ni som var med och gjorde midsommar till en kul, rolig, fantastisk fest. Det gör vi om snart igen. Midsommarafton blev en blöt tillställning både inom-och utomhus. Vi hade köpt mat för ett helt kompani och lite till. Det blev massor över så vi åt resterna på midsommardagen och det finns fortfarande mat kvar. Jag vet inte riktigt vart tiden tog vägen, men plötsligt var hon 01.00 och då hade vi varit igång i 12 timmar. Kvällen gick i lekens,(som fantastiska Tina fixat), sångens och dansens tecken. Massor av allt. Vissa låtar spelades mer än andra. Nästa år, för att lura regnet, så har vi en ny plan. Vi firar midsommar på midsommardagen, för tror ni inte att solskrället lyste igår på midsommardagen. 

     

Har "pratat" med sonen över MSN. Han skriver på engelska för det finns inga å,ä och ö på tangetbordet. Vilka kommunikationsmöjligheter det finns nuförtiden; mail, sms, chatt etc. Det var annat på min tid när jag var i Australien för typ 19 år sen. Då var det snigelpost och telefon som gällde. Sonen verkar ha det bra. Idag är han i London. Vi köpte ett utflyktspaket från STS till honom, så att han skulle ha möjlighet att se lite mer av England än bara Oxford.
 
Idag har jag shoppat loss. Det är bara två veckor kvar till Spanien och det är alltid roligt att ha nya fräscha kläder att ta med. Jag köpte, håll i er nu, 1 par jeans, 2 linnen, 3 toppar, 1 munkjacka, 1 par vita highwater och två par skor. Tyst... säg inget... Jag vet att jag sagt att jag ska vänta till Spanien innan jag köper skor, men... det blir inte alltid som man tänkt sig...

"...och förresten här under sommarhimlen ordnar allting sig" (Ledin Hela vägen)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback