Aprilväder

Vilket konstigt väder vi har. Det är rena rama aprilvädret, för det är alla olika sorters väder på en dag. Imorse haglade det så att flera bilars larm i grannskapet sattes igång. Vi pratade på jobbet om det där med larm. Stängs de automatiskt av efter en stunds larmande, eller?

Det där med vädret har jag en kluven inställning till. Det talas om att det är människors slöseri med jordens resurser som nu bland annat  visar sig i vädrets konstigheter. Jag gillar att vi inte har så långa vintrar.Jag gillar att våren kommer tidigt. Jag gillar att sommaren är varm och härlig. Gör det mig till miljöbov? Nej, jag gör det lilla jag kan för att bidra till att jorden ska må så bra som möjligt. Jag:
sopsorterar

kör miljöbil, 
använder till viss del lågenergilampor.
använder mig av allmänna kommunikationer eller promenerar eller cyklar  till eller från jobbet.
värmer upp huset med fjärrvärme
Om alla gör lite, så...Sen vet jag att det finns mycket mer som jag skulle kunna göra, men...Jag är bara människa och ganska bekväm av mig.  

Bion "Nina Frisk" igår var ok. Den handlar om flygvärdinnan Ninas relationer både till sin mamma och bror och hennes svårigheter att hitta Mr Dream. På sf står det: Nina Frisk är flygvärdinna. Hon älskar att flyga. Ninas mor Jill älskar Irish coffee och Krister. Krister älskar att jävlas, helst med Ninas bror Linus.Nina trivs bäst i det blå, långt borta från sin snurriga familj. Tills hon en dag möter Marcus och hans son William. Och en längtan föds efter en alldeles egen familj. Men livet på jorden visar sig inte vara lika enkelt som i himlen.
Slutet gillade jag inte. Jag gillar slut som är lyckliga och det här slutet är öppet. Det kan bli på det ena sättet eller på det andra sättet. När jag går på bio så vill jag roas och ha möjlighet att drömma mig bort ett par timmar. Jag har inga problem med förutsägbara filmer.
Nästa film som jag vill se är  "Wild hogs" På
www.sf.se läser jag att filmen handlar om: 

En grupp välmående medelålders män beger sig ut på vägarna på var sin motorcykel, på jakt efter det stora äventyret. Men äventyret är inte vad de väntat sig. Speciellt inte den del av äventyret som kallar sig Del Fuegos och är en motorcykelklubb från New Mexico. Filmen har biopremiär 13/4.

I rollerna bl.a: John Travolta, William H Macy, Tim Allen, Martin Lawrence, Marisa Tomei m.fl.

Jag gillar Travolta och Martin Lawrence.

Jonas! Jag har bakat idag. Har provat ett nytt recept : Choklad-och vaniljsockerkaka. Den verkar supergod. Jag stoppar den i frysen tills du och Sari kommer.
 


"Jag har gjort många dumheter, och det tänker jag fortsätta med. Det är de som sätter färg på tillvaron".

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag kommer direkt!!!
:)

2007-03-20 @ 15:40:05
Postat av: Anonym

Vad kul med ett litet visdomsord efter varje inlägg! Den med dumheterna var kul. Den ska jag sno av dig!

/J

2007-03-20 @ 15:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback