Senaste nytt om mig

Läste Jonas systerdotters blogg och hon hade en lista som jag blev inspirerad att själv fylla i och dela med er.

Klädsel
Vad har du på dig idag:
Blå jeans och svart pikétop
Vad använder du just nu för skor: Ligger i sängen just nu och där använder jag inte skor. 
Favoritfärg på kläder: Beror på sinnesstämning

Senaste person som
Sov i din säng:
Ludde
Du pratade med: Ludde
Du delade en drink med: Jag är inte mycket för att dela. Vill ha allt!
Du gick på bio med: AnneLie och Ludde
Du gick på stan med: Ludde 
Skällde på dig: Det kommer jag inte ihåg. Får inte så ofta skäll 

Senaste
Låt du hörde:
Nanne Grönwalls "Pissenisse"
Film du såg: Wild hogs med bl.a John Travolta. Rekommenderas. 
Mat du åt: Färdig teriyakisås fixar japansk klassiker på några minuter. Se recept nedan. 
Kram: Ludde
Puss: Ludde
Fest: Möhippa i lördags med Ulrika, AnneLie, Stina, Tina, Helene, Caroline och Susanne
Känslan: Förväntansfull. Ska på Scrapbookkurs ikväll.
Ilska: Blir sällan arg.
Resa: Skidresa till Trysil
Glädje: På möhippan i lördags
Dröm: Vill jag behålla för mig själv
Boken du läste: Donna Leons "Mäktiga vänner"
Personen du träffade: Ludde och Simon
Personen du pratade i telefon med: Kursledaren till Scrapbookkursen ikväll
Personen du fick sms av: MarieLovice
Gången du åt en 7-eleven korv: Aldrig
Gången du var utomhus: Alldeles nyss. Fixade en Morsdagspresent.
Gången du sov: En powernap för 1 timme sen
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Idag


Färdig teriyakisås fixar japansk klassiker på några minuter
Ingredienser
4 port 400 g strimlat nötkött t ex innanlår
1 gul lök
2 morötter
250 g färsk broccoli
1 msk smör
1/2 tsk salt
ca 3/4 dl teriyakisås
2 msk soja, gärna söt
ca 1 tsk sambal oelek
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
Gör så här

Skala och skiva lök och morötter. Dela broccolin i små buketter och strimla de späda stjälkarna. Bryn köttet, lite i taget, i smör i en stor stekpanna. Salta. Ta upp köttet och fräs grönsakerna. Lägg tillbaka köttet och häll på teriyakisås, soja, sambal oelek och grädde. Låt allt koka några minuter. Servera med ris, eller nudlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback