Skagen 2007

image4
Skagen 2007
är över. Alla tankar och funderingar jag hade innan resan löste sig. Jag växlade för mycket pengar. Jag tog med mig två par xtra skor. Christina och jag hittade till Rut, där vi skulle bo, Vinkelvej 17. Hon pratade med oss om både det ena och det andra och jag tror vi förstod hälften. Vi förstod i alla fall i vilket rum vi skulle sova i, vart de olika nycklarna gick och att det väldigt sällan regnar i Skagen.

Vi hade inte behövt rusa från båten till stationen för i år hade de ändrat tidtabellen så tåget mot Skagen gick inte förrän 13.39. Tåget hem gick oxå senare, 12.56. Det innebar bättre synkronisering med vår båttur åt båda hållen. 

Vädret sprack upp och blev ok. Det regnade lite på fredagen. Annars blåste det mest. Tine var inte hemma några längre stunder, så vi kunde parta som vi brukar. Jag kunde gå i bara kortärmat in till byn på torsdagkvällen. Fast då hade jag lite hjälp av all alkohol som värmde innifrån. Årets grej var annars att när vi sjöng använde vi olika grönsaker och frukter som mikrofoner. Konstigt, men det känns som om man sjunger bättre när man låtsas ha en mick . AnneLie och jag skickade ett videoklipp till hennes brorsa när vi gapar för fullt. Svaret som kom var att vi inte var helt kloka någonstans. Det bjuder vi på. Det var flera av våra vänner hemma som fick små crazy videoklipp. AnneLieoch jag ringde visst lite folk när vi var på väg till byn första kvällen för morgonen efter kom ett sms från T the B: Godmorgon mina tjejer. Tack för den fina sången på mobilen. Måste väl erkänna att jag inte riktigt kommer ihåg vad vi sjöng, men det är det som är så roligt att ingen är klok någonstans de här två kvällarna i Skagen. Underbart! 

Det som var annorlunda var att Storm fanns inte mer. Det hade bytt skepnad och musiken som spelades var inget för oss schlagernördar. Christina sa till dem att om de ska få folk så får de börja spela bättre musik. Det var inte lika mycket folk som det brukar. I år när Petra inte var med så var det  Christina och jag som stod hos trubadurerna och spelade luftgitarr. Vi var grymma!!!

Som vanligt blev det mycket dricka och mycket onyttigt skräp, men Gud så gott det är. De hade öppnat en ny restaurang, Pannkakshuset och där var Christina och jag och tog varin crepés. De var ok ,men efterrätts pannkakorna såg godare ut.

Upptäckte en ny  vodka Absolut. Absolut päron. Mumsfillibabba! Har en liter hemma nu. Ser framemot midsommar då den ska öppnas. 

Idag är jag lite trött. Det tar längre och längra tid att återhämta sig efter resan. Vad nu det kan beo på. 

Vi ses nästa år i Skagen! 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Tänkte väl att du skulle ångra dig om att vilja me till Skagen nästa år oxå! e ju som sagt årets bästa förfester!!! de e värt att vara trött 1 vecka efteråt!!!

2007-05-21 @ 20:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback