Choklad cupcakes (muffins)

Igår kväll fick jag energi att baka en omgång muffins. Muffins är ju inte alls min grej *skratt*  Det blev choklad cupcakes (muffins). Jag var lite crazy och slängde i ljus blockchoklad. det blev extra kladdigt och gott. 
image62
(Foto Ulla)

8 stora eller 12 små

150 g smör
2 ägg
1½ dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 dl gräddfil
skal av 1 citron
3 dl mjöl
1 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Sätt ugnen på 200 grader om du vill göra stora muffins och 225 grader om du vill göra små.
Vispa ägg, socker och vaniljsocker poröst.
Rör ner smält smör, gräddfil och rivet citronskal.
Blanda mjöl, kakao, bakpulver och salt och rör ner i smeten.
Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.
Fyll muffinsformarna till 2/3 med smet.
Grädda i ca 20 min om du gör stora muffins, 12-15 min om du gör små.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Tina

Härligt att höra! :) Tur det finns folk som tänker på miljön. Ha en underbar dag!

Postat av: Lotta (Lomi)

Tack för att du tittade in på min sida.
Vilka vackra bilder...
Kram

2007-09-07 @ 09:27:40
URL: http://lomis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback