Vänsterhänt

Jag är vänsterhänt. Jag fick häromdagen ett nyhetsbrev från www.alltomvansterhanta.se , där jag kunde göra en test på hur vänsterhänt jag är.

Hur vänsterhänt är du?

Har du hört någon säga "jag är lite vänsterhänt", "jag är helt och hållet vänsterhänt" eller något liknande. Här är testet du själv eller dina kompisar kan göra för att avgöra hur vänster- eller högerhänta ni är.

Övningarna måste göras meddetsamma och utan att reflektera över vad man gör.


Tänk dig att det kliar mitt på din rygg. Vilken hand använder du för att klia dig?

Börja applådera, vilken hand är överst?


Knäpp händerna (som om du skulle be), vilken hands tumme är överst?


Håll händerna bakom ryggen och låt den ena handen hålla den andra. Vilken hand är det som håller i den andra?

Föreställ dig att du inte hör vad någon säger som är rakt framför dig. Kupa handen över örat för att försöka höra bättre. Vilken hand använder du?


Räkna till tre på fingrarna med hjälp av pekfingert på andra handen. Vilken hands pekfinger använder du?


Om du alltid har ansett dig vara helt och hållet höger- eller vänsterhänt har du nu kanske insett att det inte är så enkelt. De flesta är i större eller mindre grad en blandning av vänster- och högerhänt.

Stor kram


Kommentarer
Postat av: Helen

Ja det stämmer faktist, har alltid sagt att jag är "lite" vänsterhänt eftersom jag klpper med sax o skär bröd med höger.
Men i testet överväger endå det vänsterhänta.
Lite intressant va det iaf.
Ha en bra dag.

Postat av: Nathalie

Gu va jobbigt och drömma en massa mardrömmar :/ själv är jag glad för att jag aldrig gör det.
Va skönt med sol!

2007-09-08 @ 12:07:16
URL: http://nathew.blogg.se
Postat av: Askungen

Intresserant..

2007-09-08 @ 12:36:56
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Camilliondollar Baby

Är ju högerhänt, men vissa saker lutar åt vänster.

2007-09-08 @ 13:16:11
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Natta

hehe så mycket mat blir det inte för min del där men lilla menyn, mc chicken eller någon sallad :)

2007-09-08 @ 21:27:52
URL: http://naaatha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback