The Swedish Kid

Nyheter från sonen i USA

Gud vad tiden flyger när man har roligt i USA! =O Om tiden hade gått lika fort hemma i Sverige hade jag nog varit 40+ vid det här laget. Here it's mad! =D Även om jag verkligen saknar er alla där hemma är det redan så att jag börjar känna hur mycket jag kommer sakna detta stället när jag måste åka hem...

Så vi kan väl börja med att berätta att här har man blivit värsta kändisen. ^^ I tisdags blev jag intervjuad av en reporter på lokaltidningen, och vart tror ni intervjun hamnade? Såklart på första sidan! =D Den tog upp halva första sidan, och jag hade inte 1 utan 2 ställen på förstasidan där mitt namn nämndes. ;) De hade även bilder från Convo där jag var med, så sammalagt fanns jag med på 75% av första sidan, det var nästan lite roligt. ^^

Annars hände det väl inte så mycket i veckan tror jag. Mer basket, och äntligen börjar förkylningen släppa. =) Och jag vet inte om jag skrev det i förra inlägget, men jag har gått ner 3.3 kg sen basketen började! =D Så screw alla som sa att jag skulle väga massa när jag kom hem. ^^ Men tyvärr har man under de första veckorna lagt på sig 5 kg, så jag ligger fortfarande på plussidan med vikten, men basketen ser till att hela tiden dra ner plussidan. ^^

Jag glömde nästan bort att skriva om en sak som hände denna veckan! =O Och såklart vet ni alla vad jag ska skriva om nu (NOT)! =P Det var Thanksgivin dags. =) Min första Thanksgiving någonsin, and who knows, maybe my last too. Men det var inget större som hände, det kommer över kanske 10 släktingar med massa mat, vi hade kalkon såklart, skinka, pumpkin pie and stuff like that. Men jag är ledsen L , jag åt ingen efterrätt för jag var för mätt efter huvudrätten, men det var synd att du inte var här för vi hade hur mycket som helst och jag slår vad om att du hade älskat det. ;)

Glömde säga att Thanksgiving betyder att vi är lediga från skolan, så det var riktigt skönt. =) Och såklart var vi även lediga på fredagen, och är det någon som vet vad de kallar fredagen efter Thanksgiving? Ska ge er lite tid att tänka innan jag ger svaret. ;) Men det är i alla fall en dag då de flesta affärerna har grymt mycket rea, alltså det är seriöst helt galet. De hade 70% off på varor som redan var 50% off. Min kompis och hennes mamma gick upp 04:00 för att komma iväg i tid, och det är folk som campar utanför affärerna flera dagar för att vara först in och plocka åt sig saker. Vi brydde oss dock inte om det och passade på att ta en sovmorgon. Efter att stormen lagt sig gav vi oss dock iväg för att göra lite ärenden...Svaret på vad fredagen heter är Black Friday, och namnet passar ganska bra tycker jag since people die during the friday! =O

Ett litet sidospår är som ni kanske märker att engelskan börjar ta över kraftigt. =P Jag har till och med svårt att tänka på svenska, eller prata svenska eftersom jag tycker det låter frukansvärt konstigt. Och L, jag tror att jag äntligen börjat drömma på engelska nu. ;) Jag kan fortfarande skriva ganska bra för att jag slipper uttala orden, men vem vet, kanske har jag glömt all min svenska innan jag kommer hem. ^^ Så ni där hemma kanske borde börja damma av era engelska kunskaper så att vi kan prata med varandra efter att jag kommer hem. =)

Okey, lördag. Idag är det 2 main event som händer. First off we have *drums* basketball game! En riktig, men ändå inte riktig match. xD USA ska allt göra allting så mycket krångligare än vad det egentligen är. =P Det finns 3 divisioner, beroende på hur stor skolan är, och idag ska vi spela mot en skola som är en division över oss, eftersom de är större, så matchen räknas inte med i statistiken. I alla fall, jag måste erkänna att det var en awesome feeling going out on the floor! Jag spelar utan mina glasögon så jag kunde inte se vilka som satt och hejade på oss i början, men känslan att veta att klasskamraterna sitter och hejar på, och vara en del av de som slåss för skolan, istället för att heja på vid sidan som jag gjorde under Cross-Country är helt enkelt omöjlig att beskriva, man måste uppleva den själv. =) Och vi spelade faktiskt ganska bra måste jag säga... vi förlorade med typ 20 poäng. =( Men jag är ändå riktigt stolt över laget, och min insats. =) Jag sprang runt som en galning, gjorde några snygga steals, satte några free throws, but most of all, jag satte min första 3 poängare någonsin (tror i alla fall inte jag satte någon under min basketkarriär i Sverige), och det var helt underbart. =) Höra hur hela läktaren skriker och tjoar! =D Ser redan fram emot nästa match vi spelar. =) Och många efter matchen verkade riktigt imponerade att "The Swedish Kid" kunde spela basket så bra, och någon frågade till och med Leigh vad hon gav mig för mat som gjorde att jag spelade så bra. =P Även om jag tycker de överdriver, för vi har andra spelare som jag tycker är mycket bättre.

... jag vill inte glömma att nämna vad vi gjorde idag. =) Jag, R och G var ute och åkte pulka! xD Men jag kan knappt komma ihåg när jag senast var ute och åkte pulka, men det var riktigt roligt. xD Så ni kanske kan gissa att vädret hos oss är ganska kallt och snöigt. Vi har typ mer snö nu än vad ni kommer få under hela vintern. =P

Jahopp, då var det dags att säga hej då tills vidare.

Puss och kram på er alla där hemma!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ska man gratulera till en kändis i familjen??? L

Han har det ju så bra, så det är nästan otroligt! Det måste ju kännas härligt i mammahjärtat :-)

Postat av: Mia

Jepp, det funkar även om kommentarerna kommer fram lite sent, men dom håller ju på och fixar det, så det är ok L

2008-12-02 @ 20:53:14
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Härligt med hälsning från sonen!!

2008-12-02 @ 23:45:47
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Glömde ju tala om att jag har en liten grej till dig hos mig... :)

2008-12-02 @ 23:58:11
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: Annelie

Kul att han hör av sig. Blev så full i skratt när han sa att han höll på att glömma svenskan =)

Ha en fin dag och hoppas ni får kul ikväll på puben=)

2008-12-03 @ 14:17:48
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback