Pizza Hut

Idag har vi ätit på Pizza Hut. Det var med spänd förväntan vi gick dit. Vid ett par tillfällen har vi inte varit riktigt nöjda med servicen, men pizzorna är SÅ vansinningt goda att vi har stått ut med det, men senast vi var där var droppen nådd så vi skickade ett mail med våra klagomål. De svarade att de skulle se över sina rutiner och skickade, som kompensation, med några värdecheckar. Bemötandet idag var bra. Servitrisen var trevlig och uppmärksam. Ser redan fram emot nästa besök.

Jag tror att man är för dålig på att klaga på saker man inte är nöjd med. Hur ska de som man klagar på då veta att man inte är nöjd.

/Kram!     


Kommentarer
Postat av: ejmis

Helt klart ska man säga till om man är missnöjd, oftast tas det emot med tacksamhet och kompensation.

Postat av: Annsingen

Pizza Hut är smaskens!!! Usch då hoppas resten av veckan blir lugnare då...

2008-02-06 @ 19:30:48
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Mia

Precis som du säger! Får man inte veta att gästen är missnöjd, så tror man ju att man gjort ett bra jobb och ändrar sig inte. Det är tacksamt med gäster som framför sina åsikter, för då går det att åtgärda! Heder till dig! :-)

2008-02-06 @ 19:37:15
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Malin

Jag är jättedålig på att klaga när jag är missnöjd med service o på att reklamera saker som inte håller måttet, igår tänkte jag komma till skott med en nyinköpt lampa som bara bränner glödlamporna, givetvis hittar jag inte igen kvittot... Den sämsta kunden är ju den som är missnöjd utan att säga det, förutom att den inte kommer tillbaks så berättar han kanske för andra oxå.

2008-02-06 @ 19:40:17
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: MO

Där har jag aldrig ätit, är det så gott...då måste vi kanske prova det någon gång. Jag är lite mesig ibland...om man ätit ute o inte är helt nöjd så frågar kyparn....:smakar det bra..så sitter man där o småler....jodå. Nej det är bättre att säga ifrån, bra att ni blev nöjda idag, kram

2008-02-06 @ 19:45:40
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Cissi

Visst är man för dålig på att klaga. Och när man väl gör det brukar man oftast vara för arg och då blir det så fel.
Bättre med lite konstruktiva klagomål!

2008-02-06 @ 19:53:01
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Fia

Jag tror att de flesta företag uppskattar att man hör av sig om man är missnöjd med något. Ingen vill ju förlora kunder i onödan.

2008-02-06 @ 19:59:37
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Pizza Hut är gott, men oftast har de dålig service!

Svar; Om jag ska träna själv, då vill jag gå direkt från jobbet, eftersom jag åker kommunalt. Om jag tränar med A, då åker jag hem och så hämtar hon upp mig med bilen.

2008-02-06 @ 20:10:49
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Sari

Vilken Pizza Hut var ni på?? Jag har inte upplevt dålig service...har varit på den på Västra Hamngatan ett flertal ggr och där har det varit bra!

Tut o hej!

Ps. Tack för senast!

2008-02-06 @ 20:18:43
Postat av: Nilla

Det låter jättegott med Pizza hut.
Vi har inget sånt ställe här i Uppsa (varför inte ) så det brukar inte bli alltför ofta vi besöker dom.
Men självklart vill man ha bra service och god mat.
Tur att dom ändå var trevliga ikväll, annars ska ni ju ha gratismat för hela detta året :)

2008-02-06 @ 20:42:25
Postat av: marie

vilken tur, att de skärpte till sej, så ni kan gå dit fler gånger.
jag vet att den historien, var ingen liten fräckis.
men jag kunde inte låta bli att skratta, för den var så bra.
ha dä

2008-02-06 @ 20:50:05
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se
Postat av: Pernilla

Du har så rätt, man borde säga ifrån oftare. När det är befogat alltså.
/P

2008-02-06 @ 21:02:18
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jag vill att du är med och tävlar här:
http://junitjej.blogg.se/1202316366_var_med_och_tvla.html

2008-02-06 @ 22:17:57
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Annsingen

Morning!

2008-02-07 @ 06:53:54
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Borthy

Om företag inte får veta att något är på tok så kan de ju inte förbättra sig! Först svider det nog men sedan är det nog bara tacksamma! Bra gjort av både dig och Pizza Hut! Kram

2008-02-07 @ 08:55:06
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Pialotta

Ja du.. det där är vi mycket dåliga på.. vi niger och bockar vi svenskar åt så mycket, som vi borde tänka annorlunda och reagera..
Jag höjer rösten då jag inte är nöjd.. det har blivit lite mer ruter i mig på äldre dar.. förut vågade jag inte höja min stämma lika mycket för ofentligheten, men nu så..
Tjing o sån tur pizzorna var goda och servicen var god nu då.

2008-02-07 @ 10:25:36
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Annelie

Klart man ska klaga när man inte är nöjd. Man kan ju göra det på olika sätt. Att inte vara otrevlig i det man säger sig tycka är kanske bara till hjälp för den andra. Ett sätt att vakna upp.
Skönt att servicen var bättre denna gång när ni fick inta dom goda pizzorna/kram och ha det gott!

2008-02-07 @ 11:15:02
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Jag klagar alltid om jag inte är nöjd! Jag menar jag har ju betalt för att få den bra inte halvdålig! Men det är jag och jag är nog verkligen inte en äkta svensk då det gäller det! För vi svenskar klagar så sällan på restauranger, hos frisören mfl! Varför är frågan? Vi klagar ju om mjölken inte överensstämmer med våra förväntningar och det är väl samma sak! Eller? Men man kan klaga på ett bra sätt! Sedan ska man också säga att man är nöjd om man är det!

=)
Kram Sus

2008-02-07 @ 11:38:06
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Helena

Javisst de borde bli glada för att man säger vart det brister. Hur ska de annars bli bättre. :0)
Jag skrev och klagade till Vings huvudkontor en gång. För de där utvärderingarna som man lämnar in med klagomål på tror jag rensas bort. Jag fick flera blomster checkar i kompensation. :0)
Ha det gott.

2008-02-07 @ 16:29:55
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Soffie

Va bra att du fick bra service idag och att maten smakade bra.
Vi har inget Pizza Hut här men de gånger jag käkat där så äter jag så jag nästan spricker:O)
Å va sugen på det jag blev nu!

2008-02-07 @ 17:09:38
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Camilla

Pizza Hut är supergott! Tyvärr har vi inte det i Gävle, men jag brukar passa på att äta där när vi är i Stockholm på Barkarby Outlet. Muums!
Bra att klaga om man dessutom får lite "plåster på såren". :)
Kram och full fart mot helgen!

2008-02-07 @ 17:21:15
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Mats

Nej det är ju viktigt att "klaga" men på ett vettigt sätt. Min fru är bra på det, jag vågar inte... alltid.

2008-02-07 @ 19:01:26
URL: http://matspalats.blogg.se
Postat av: Marie

vad mysigt med pizza!
Man skall säga vad man tycker, tycker jag. Det var bra att du skickade ett mail. Snällt av dem att ge er värdecheckar, kul! Då är de måna om sina gäster.

Hoppas allt är bra med dig!
Jag önskar dig en trevlig kväll!

Kramiz från Marie

2008-02-07 @ 19:12:54
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Fru Styhr

Vad gott det lät med Pizza... Skulle gärna äta en även om jag fick dålig service...Då jag är duktig med friskis tre gånger i veckan och viktminskande mat..(Dock äter jag massa GODA saker trots det...)-Men Pizza vore för gott...
Kram Carina

2008-02-07 @ 20:39:22
Postat av: Anna

Så väldigt gott!

2008-02-07 @ 20:57:03
URL: http://www.lilltrollet34.blogg.se
Postat av: Think Twice

Man hjälper ju faktiskt företaget när man klagar, värre om ingen säger något...det skulle ju rent av kunna sluta med konkurs istället!
/Kram

2008-02-07 @ 21:07:58
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Oj, vad många kommentarer. orkar du en till. Rätt att klaga- Pizza hot har mmusiga pizzor- Käkar ibland lunch. Gott och prisvärt.
Jensens biffhus i Malmö har skitkass service, bara en evig väntan. I Göteborg/NOrdstan blev vi däremot väl bemötta, trevligt.

2008-02-07 @ 22:47:32
URL: http://www.galanthus.blogg.se
Postat av: annebelle

Jag tror också att vi klagar för lite! I det avseendet i alla fall. Vi betalar ju för service och restaurangen vill säkert förbättra sina rutiner. Jag skrev ett klagomail i artig ton till East för deras service vid julbordet var ganska usel, men fick inget svar...Dåligt! Trevlig lördagkväll.

2008-02-09 @ 18:29:08
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: My

Mums med Pizza hut, det finns inte här där jag bort tyvärr...hoppas du haft en bra helg!

2008-02-10 @ 16:41:04
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: Ludde

Jag jobbar faktiskt på en pizza hut i sverige. Vill bara säga till dig att om det är väldigt mycket gäster i restaurangen så blir det lätt stressigt och tyvärr blir servicen lidandes. På en "vanlig" restaurang är det vanligt att en servitris har hand om 5-6 bord. På pizza hut har en servitris hand om ca 8-12 bord. När många av våra gäster är stressade (särskilt lunch) så blir stämningen lätt stressad. Jag tycker att man ska klaga när något är fel, men jag tycker också man kan klaga direkt till personen i fråga istället för att maila direkt till huvudkontoret. Det är väl sjysstast att säga till personen och få en ursäkt på plats???

2008-03-19 @ 02:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback