Guidad tur

Jag är fascinerad över den entusiasm...
...ideella föreningar känner för sina projekt
En av flera föreningar i Göteborg är

Spårvägssällskpet Ringlinien

...och det var med dem Konstföreningen i vår stadsdel bokat in en guidad tur



Vi åkte från Bagaregården mot centrala stan
Vidare passerade vi Vasastan, Haga, Majorna Kungsladugård
Vi åkte förbi Sahlgrenska och Chalmers
Turen började och slutade på samma hållplats

Tänk vilka vackra byggnader det finns i vår stad

Kom bara ihåg att lyfta lite på blicken
Ni kommer att bli förvånade

Vår stadsdel hade tilldelats 10 platser
sex bokades och fyra dök upp och två av dem var jag och Y
Och jag var yngst med mina 41½ år *L*


Kommentarer
Postat av: Susanne

Godkväll!!! Fina bilder gamla spårvagnar? Ha en bra kväll. Kram Susanne

Postat av: Anna

Underbart..jag bara älskar byggnadskonst..himmel jag kan glömma all shopping och bara titta på tak och fönster..kan tro att det var nice Ulla..du...alla dessa härliga stadsdelar..jag bli lite förälskad i namnen..ha ha..typ Masthugget o Majorna...Olskroken och Haga..mmm som musik..ja men du bara spårvagnarna är ju glädje..

2009-04-02 @ 22:47:09
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh såna fina fasader har vi inte här. Luleå stad har tyvärr brunnit en gång i tiden så vi har inte så många riktigt gamla vackra hus kvar.

Synd!

Jag tycker att jag blivit mycket bättre på att se allt vackert i omgivningen sen jag började blogga.



Kram på dig och ha en skön helg!

2009-04-03 @ 21:49:13
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback