Den förlorade sonen...

...har gjort ett inlägg på sin reseblogg.
(Han är utbytesstudent i USA)
Han är inte som mor sin
Han sparar på sina inlägg...dvs gör inte så många

Tjenare, tjenare era gamla fiskar där hemma! =)

Nu har jag försummat er där hemma länge nog...
 ...så det är dags att göra ett inlägg på resedagboken nu känner jag,...
 ...och för första gången på väldigt länge har jag tid, för vi är lediga från skolan idag! =D
Det är helt underbart skönt. ^^

Så, vad har hänt här i USA.
Få se, jag har tagit en 2:a placering till i Forensic + en 1:a placering.
Jag har också kvalificerat från Sub-District till District,...
 ...och fixar jag District också kommer jag till State
vilket är deltagare från hela Wisconsin,
en stat med 6 miljoner invånare, nästan lika många som hela vårt lilla land Sverige. :P
Det ska bli spännande. =)
(Han visar upp sina jongleringskunskaper i olika tävlingar, min kommenter)

Jag har min sista basketmatch idag...
...vilket faktiskt är lite skönt, har börjat tröttna på basket. =/
Ser grymt mycket mer fram emot Track ...
(
Jag tror track är friidrott, min kommentar)
...där jag kan springa snabbt utan att behöva hålla koll på något annat, som en basketboll t.ex.
Tror det är mer min sport, även fast jag inte gjort lika mycket Track.

I övrigt flyter livet på bara bra.
Det är nu 8 dagar kvar tills jag sitter på ett plan till Costa Rica,...
...något jag ser fram emot så otroligt mycket! =D
Vem vill inte ha sol och 200 grader istället för snö och moln? ;)
Jag lovar att tänka på er alla där hemma i gamla Svedala...
 ...medan jag njuter av solen på en sandstrand. =)

En helt random sak som har hänt är att mina fysik/kemi lärare har fått ett weird tix,...
 ...något han gör varje dag nu. xD
Varje kemi lektion går han in på weather.com...
...och kollar upp vilket väder ni har hemma i Göteborg. =P
Så jag har sten koll på vad ni har för väder,...
...och so far har det varit ganska likt det vi har här, även om vi hade -16 grader några dagar,
tvivlar på att ni hade det så kallt denna veckan.

Jag har gått och joinat vårt Matematik Lag också! =D
Vi har vår första (och förmodligen enda) tävling den 17 Mars.
Förra året kom de hjälplöst sist, så jag kan nog inte göra det värre för vår skola. xD
Men det ska bli kul att få testa på att vara i en mattetävling. ^^
(Säg vad de inte tävlar om i USA?, min kommentar))

Jag kan också meddela att det ser ut som att jag kommer komma hem...
 ...den 27 Juni, vilket är en lördag.
Jag har en känsla av att det kanske är en detalj som folk vill veta. ^^
(Då blir det fest, min kommentar)

Men tills dess, ha det bäst där hemma!

Saknar er alla!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja han verkar trivas som fisken i vattnet.

Costa Rica...inte illa.

Må så gott & njut av dagen.

Postat av: Malin B

Men skriva kan han, den förlorade sonen. =)

DÄR brås han på mor sin iallafall!!!

2009-02-28 @ 15:04:52
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Thalina

Så roligt för dig när sonen hör av sig och att allt går bra för honom.Ha det gott kram Thalina

2009-02-28 @ 16:59:39
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Jag fattar inte.. ser en del bloggtext så miniliten nu.. helst då jag kommer in från min Nya Kafferast.. Här kan jag inte läsa något du skrivit.. men önskar dig en trevlig kväll i alla fall:-)/Pialotta

2009-02-28 @ 17:49:59
URL: http://tankekorn.nu/Kafferasten
Postat av: Susanne

Godkväll!!! jodå tekninken har gått framåt visst är det kul men som sagt var ddet fanns inte när jag fick barn. Ha en bra lördag. kram Susanne

2009-02-28 @ 18:51:55
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Lena

gött att få så fina brev :) Han verkar ha det fint men vad jobbigt för dig att ha sonen så långt borta!!



Ha en fin kväll, kram

2009-02-28 @ 19:22:06
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: soffie

han skriver verkligen bra din son,

å vad han har fått uppleva over there,

ha en underbar kväll

2009-02-28 @ 21:25:11
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: JULIA AMANDA

Åh så spännande att vara utbytesstudent i USA! Det är min dröm med. Förhoppningsvis blir det iaf en språkresa i framtiden :)



2009-03-01 @ 22:15:54
URL: http://juliaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback