Sonen mail

Från sonen dyker det upp ett mail eller inlägg på resebloggen emellanåt
Och nu har det hänt igen

Hey people!

Forgive me, but nothing happens in a small town with 1200 people, until now! =D

Let's get down to business, two things have happened here that is pretty amazing.

First, basketball.
Vi spelade mot ett lag som kommer från Monticello i tisdags,...
...och det var en riktigt jämn match, även fast vi borde vunnit den med tvåsiffrigt.
Men det otroliga var att vi var under med 4 poäng när det var 50 sekunder kvar,...
...vi lyckas knappra ihop 3 poäng via straffkast.

Så läget är följande: Cody har 1 straffkast kvar, vi är under med 1 poäng och det är 10 sekunder kvar.
Cody skjuter, han missar, Krueger tar retur, passar ut till mig,
4.5 sekunder kvar, har ett öppet skott, men väljer att passa till Peters 1.4 sekunder kvar,
Peters, en bra bit utanför 3 poängslinjen,
gör ett omöjligt skott med ryggen mot korgen medan han faller, och han sätter skottet!
Och vi vinner med 2 poäng tack vare det!

Men det absolut bästa som hänt hände idag! =D
Fast dagen började inte bra.
Jag åkte till mitt första Forensic meet
(för folk som inte vet är det typ samma sak som Drama och Teater),
...men för att komma dit i tid var vi tvungna att åka från skolan 06:30, do you get it?! 06:30!
That is a crime in several States in USA according to me!
Så upp 05:30 på en lördag, varje tonårings dröm.

Vi kommer iväg, och kommer fram till DeForest som är skolan som ordnade turneringen.
Och jag har aldrig sett något så roligt som alla super seriösa Forensic kid som står och...
 ...pratar mot väggar över hela skolan för att öva upp sitt speech,
...de såg riktigt dumma ut.
Men okay, 09:10, dags för min första presentation.

Jag gör en kategori som heter Demonstration, och jag har 10 minuter på mig...
...att göra en demonstration av något, och nog kan ni gissa vad jag gjorde. ;)
Jonglering! =D

Men i alla fall, jag gör min grej och det känns ganska bra. =)
Och sedan hände samma sak 2 gånger till.
Varje person går 3 ronder med 3 olika domare och sedan tar man och adderar alla poäng...
...och om man är topp 5 går man vidare till något de kallar Power Round.
Och efter ha gjort mina 3 ronder var jag så nervös att jag trodde jag skulle dö,...
...och finally kommer affischen upp, jag tittar, men ser inte mitt nummer (jag var 7).
Damn it!...Jag ville verkligen gå vidare.
Men brevid mig sitter vår Advisor och tar tag i min arm och jublar, och jag undrar varför.
Tydligen så var siffran jag trodde var en 7:a istället för än 1:a,
vilket betyder att jag gått vidare och har en chans att skaffa en trofé.

Power Round är i princip samma sak som de vanliga ronderna,
except that instead of 1 judge you have 3.
Och det är bara topp 5 som presenterar.
Men det gick väl ganska bra tyckte jag.

Och så kom prisutdelningen.
Och såklart gick de i bokstavsordning och D in Demo was first,
and all 5 som gick vidare var tvungna att gå upp på scen.

Number 5 in Demonstration is..... Number 16!
Yes! 1 place closer. Number 4 in demonstration is.... Number 11!
Oh, getting so nervous! Number 3 is.... Number 3!
AH! Nu är det mellan mig och nummer 1!
And Second place in the year Demonstration category is..... Number 7!
Damn it!
Jag fick inte första platsen som jag ville ha, men för att vara första gången,...
...i ett land där jag inte kan prata korrekt...men en andra plats är inte helt fel!
Och jag har många turneringar kvar att göra... Så jag har lyckats fixa min första pokal! =D
I'm so happy I'm so glad. ^^

Ha det bäst där hemma!

Älskar och saknar er alla!



Kommentarer
Postat av: Lena

Han verkar så mysig er son!!!

Ni måste vara oerhört stolta föräldrar!

Ha en underbar dag!

Postat av: My

Måste va jätteroligt och skönt att få höra av honom !Och att han mår bra...

2009-02-02 @ 16:52:36
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback