Jag lyckades igår

Jag hamnade inte i tvsoffan av slentrian
Jag tittade på Antikrundan, men bara för att jag ville
Innan rundan så bakade jag Leilas kardemummaknutar och...
lyssnade på Eros Ramazottis senaste skiva.
Crossover (svenskt blandat med italienskt)

Leilas tips till fantastiska bullar är:
1. Mycket smör
2. Att använda rumstempererat smör i vetedegen istället för smält smör.
Fettet fördelas på ett annat sätt i bullarnan och ger en smidigare deg och saftigare bullar
3. Om man blandar ihop smör, socker och kanel till...
 ...en fyllning så får man saftigare bullar
4. Man får extra blanka bullar om man penslar dem...
...med sirap utblandat med vatten efter gräddningen
(Ur a piece of cake sid133 och136)
Jag kan säga att tipsen stämmer

För tre år sen erbjöd kommunen oss att "låna" en dator
Jag antog erbjudandet och har varit nöjd med arrangemanget, men nu...
har jag köpt ut datorn, så nu är datorn min. Bara min. På riktigt
Känns bra
Inga mer månadsavgifter för datorn

Ikväll är det Let´s dance


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback