Senaste nytt från sonen i USA

Jul, jul, strålande jul! =D
Hello again!
Jag har börjat åka med de gula skolbussarna som man ser på filmerna överallt nu. =D
Det är en rolig upplevelse, även fast jag sover bort den mesta tiden på bussen. xD

Det är inte meningen att skryta (okey, kanske lite. (A)), men jag fick mitt report card i förrgår...
...och nu är jag en Straight A student. ^^ Jag har 1 A-, 1 A och 5 A+. ^^
Varför kan jag inte överföra mina betyg till Sverige? :P

Min jul här har varit riktigt lugn, inga julpynt alls i vårt hus...
...vilket är lite tråkigt, men jag slapp sätta upp massa julbelysning i alla fall.
Men såklart finns det massa hus med tonvis av belysning.
Den 24:de firade vi hos pappas mamma med lagom många släktingar och god, men inte så julig mat.
Vi hade Cheese Potato, hamburgare och massa andra konstiga saker. :P
Jag saknade verkligen vårt utsökta julbord i Sverige med sill, rödbetssallad, ägg and stuff.
Så bara det är en anledning att stanna hemma nästa jul. :D

Snö har vi fått i mängder,
sammanlagt är vi nog uppe i närmare 80 cm.
Vi har haft 3 skoldagar inställda på grund av att vädret är för dåligt och...
...2 dagar de släppte oss vid 12 för att vi skulle hinna hem innan ovädret började,
...och det är inget jag klagar över. =D

Men nu ska jag berätta om något impulsivt och lite korkat kanske...
...men något jag verkligen tycker är helt underbart. =D
Jag passade på under julrean här i USA att köpa något lite dyrare för en gångs skull.
Jag har köpt, tadadadada, en ny bärbar dator! =D
Ja, ja. Jag vet, jag hade ju en 7 tums dator som fungerade...
...men vem vill ha 7 tum när man kan köpa en 17 tums widescreen dator billigt i USA under julrean!

Ha det underbart i Sverige och ett riktigt gott nytt år till alla!

Hälsningar från USA!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilket trevligt (jag gissar på mail...eller är det brev)...mail. Ni kan nog vara lugna det verkar ju gå alldeles strålande "over there"...;-)).

Postat av: Helena

Hej där borta. Kul att få läsa om vad ni har för er. Ingen vidare julmat det där. Hoppas det är bra för övrigt.

Ha det gott

2009-01-07 @ 23:08:16
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Nettan

Oj, va snö han hade fått !

Och vilka betyg ! Du måste ha växt några meter nu när du såg dom. Eller du kanske förväntade dig det.



Ha en jättebra kväll !



kram

2009-01-07 @ 23:27:44
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Straight A, inte illa :)

Ha det!

2009-01-07 @ 23:55:20
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Så kul att få läsa om hur din son har det.

2009-01-08 @ 06:05:15
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback