Mazarintårta

...med vaniljkräm och jordgubbar


Sätt ugnen på 200 grader
Vispa 250 g smör och 500 g riven mandelmassa krämigt
Tillsätt 5 ägg, ett i taget, under vispning
Vänd sist i 1 dl vetemjöl för hand
Smörj en kakform med löstagbarkant, 24 cm i diameter
...och bröa med mandelspån
Fyll formen och grädda kakan i mitten av ugnen ca 30 min

Vispa 2 dl vispgrädde fast och fluffigt och vänd ner den i vaniljkräm
 (Vaniljkräm: Se recept på mix till vaniljsåspaketet)
Skiva eller klyfta jordgubbarna
Bred vaniljkrämen över mazarinbotten och toppa med skivade jordgubbar

Mumskillibabba!!!

Ps. Idag ska jag till arbetet och leka lite.
Sen börjar min dryga 4 veckors semester. Underbart Ds.

Ps igen ...och det känns fortfarande bra att ha sonen hemma Ds.



Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt med semester. Det där såg gott ut!!Kram

Postat av: ejmis

Låter underbart gott...något att baka när det blir lite svalare...just nu orkar jag knappt tänka i värmen!!

2009-07-02 @ 12:22:55
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: marie

smaskigt, tar med mej en bit =)

äntligen semester va....

2009-07-02 @ 13:11:59
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback