Tornvandring

Visste Ni att man kan gå på tornvandring i Göteborgs domkyrkan?


Inte jag heller
Inte förrän sonens farfar undrade om vi hade lust att följa med

Hit upp skulle vi (se kryss)
Coolt...och liiite scary


Det var många trappor att bestiga


På vår väg upp passerade vi kyrkans klockor
Den största väger 5 ton

Den hade jag inte velat få på tårna *L*
Det är visst en hel vetenskap om vilka klockor som ska ringa vid vilka högtider

Väl uppe fick jag mitt lystmäte av tak
Jag älskar tak
(Fråga mig inte varför. Det bara är så)


Lite kuriosa om Domkyrkan
Man kunde betala för att få en grav under kyrkan
Det kostade 800 kr
Omräknat till dagens penningvärde skulle det motsvara 8 miljoner kronor
Wow!!!

Om mannen älskar att fika så undrar jag om inte hans pappa älskar det än mer
Vi fikade både före OCH efter tornvandringen

Kommentarer
Postat av: Anna dansar in..

Men så intressant och trevligt.. kan tro att det var kul med fika o heeela "kitet" roligt att göra något med alla generationer...mmm vi har oxå umgåtts med mormor o morfar här idag..ja alltså min Mum and Dad..

kram på dig min goda vän som ser till att göra livet härligt och inspirerande..det finns sååå mycket att upptäcka du..

Postat av: mimmi

Ljuvliga bilder att titta på:) det är väldigt roligt att kolla på olika kyrkor. jag har varit inne i många och gått en rundvandring för jag tycker de är så vackra:)

Jag skall skicka några fjärilar tillbaka till dig ..men inte alla ..för några vill jag ha kvar:)

kram

2009-07-09 @ 21:07:14
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Kattis

Hejsan!

Ja, lite kul är det att kommar bort....några dagar. Sen får jag hemlängtan.

Men nu är jag hemma igrn och tycker det är sååå skönt.

KRAAM

2009-07-09 @ 21:22:18
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: britten...

hej minvän.länge sen ...å va häftigt , får lite Notredam känsla...du min man skulle nog trivas i herrarnas sällskap..han älskar nämligem att fika han också....kram

2009-07-09 @ 21:24:06
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Visst är det trevligt att gå på rundtur i kyrkor oxså.. jag går ju inte i kyrkor så mycket, men varit på en del kyrkovandringar..intressant kan det bli med en tolk vid sin sida.. speciellt i kyrkor man har något gemensamt med.

Ha de fint i sommarvinden:-)

2009-07-09 @ 22:54:16
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Helena

Det lät onekligen trevligt. Tack för lyckönskningen inför lördagens bravader. Det är mycket just nu vill jag lova.

2009-07-10 @ 00:44:42
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback