Plötsligt händer det

Jag är tillbaka
Äntligen
Jag har saknat Er!!!
Ni må tro att det varit fyra lååånga dagar utan internet
Fast inget som inte har något gott med sig
Jag har hunnit med en massa annat istället
Här kommer en kort...hmmm...resumé av helgen
Tänk på att jag varit ledig i fyra dagar

Helgen började med en dansuppvisning
Guddottern H: s dansskola hade avslutning för den här terminen
Vi har haft möjligheten att följa hennes första stapplande danssteg till dagens fantastiska 
Vad ska det bli av denna tjej?
Jag kanske redan nu ska be om en autograf *L*

Vi hamnade hos brorsan på kvällen
Vi bjöds på grillat...


...och årets första svenska färskpotatis
Sååå gott!!!


Medan mannen arbetade ett par timmar på fredagen så bakade jag

Det är bara att konstatera
Så här ser det ut när jag bakar
Jag tar fram allt jag kan tänkas behöva och lite till

Jag bakade kakor på K-tema
 kanelkakor, kolakakor och kardemummasockerkaka

På fredag kväll gick ...

av stapeln
Vi har bjudits in ett flertal gånger av våra goa vänner,...
...men eftersom jag de senaste 8 åren har spenderat Kristi flygare i Skagen,
så har det inte passat, men i år...

En liten nätt promenad på drygt en mil
Vi startade 20.15 och kom i mål ca 22.30
(Många steg blev det. Min stegräknare stod på 18 296 när kvällen var till ända)

Under vandringen fanns det flera vätskekontroller
Vid en av dem serverades heeet blåbärssoppa

 
Annat som serverades var vackra vyer



Det var nästan svårt att urskilja var himlen tog vid

Vi passerade ett dagbrott som lystes upp av marschaller
Så vackert!

Tyvärr så gör sig inte bilden rättvis

Sista biten in i mål så var det pretty dark,
men är det nattvandring så är det
Vi hade tur med vädret
Regnet hängde i luften, men...
...det var inte förrän i slutet det började regna

I lördags hälsade vi på mina päron (föräldrar)
Min mammas stora intresse är blommor och trädgård,...
så jag fick en genomgång av...
 ...vad hon hade gjort och vad hon tänkt sig med trädgården i år
Jag blir så glad av att lyssna på någon...
 ...som berättar om sitt intresse med sådan inlevelse som min mamma

Och igår var vi på bio
Natt på museum 2
Den får väl ingen Oscar, men...*L*
...om man gillar filmer som är intelligensbefriande, så är den ok 

Min pappa undrade i lördags om vi, mannen och jag,...
...alltid gör en massa saker när vi är lediga
Och ja...såna är vi
Det är kvalitet för oss
Att uppleva saker här och nu
Ensamma ja... men helst med vänner och bekanta


Kommentarer
Postat av: marie

den vandringen var intressant =)

jag gillar att promenera, du har hunnit med mycket när du har varit ledig från internet =)

Postat av: Yvonne

Vad härligt! Nattvandring...här nattcyklas det oftast. Och bakar gör jag mycket, mest matbröd, egna kompositioner, nu sist ett med couscous i, blev jättegott. Välkommen tillbaka från IRL!

;)

2009-05-25 @ 10:33:20
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: vivan

Vad mysigt med nattvandring...eller kvällsvandring!!

Ni har bra livskvallitet, gör saker tillsammans!

Kramen!

2009-05-25 @ 11:02:15
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Kattis

Åh, vilken helg ni haft. Vad härligt.

Och så härliga bilder.

Nej, man måste hinna med att svara på alla kommentarer.....hihi.

Ha en finfin dag!

KRAAAAAM

2009-05-25 @ 11:34:29
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter helt magiskt med nattvandring Ulla..det måste vara en upplevelse..så mycket du hunnit med..så härligt med grill och goa vänner...det är livet det..men nu är det ju skönt att du är tillbaka igen..welcome back my friend..jag har verkligen saknat dig.

2009-05-25 @ 14:05:45
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vilken underbar miljö att få traska omkring i. Du har verkligen haft en fin ledighet. Gott med färsk potatis. Det åt vi också häromdagen. Faktiskt så rök sista på en hård smörgås igår kväll =)

Ha det jättefint!

2009-05-25 @ 14:19:39
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att du är tebaks, saknat dig! :)

Och sicket fint kök du har!

Och mums med färskpotatis...har inte smakat i år än...

2009-05-25 @ 17:44:17
Postat av: My

Och det var jag, ovan ^

2009-05-25 @ 17:44:40
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad mysigt med nattvandring! Här är det dock ljust nu i princip dygnet runt.



Visst kan det vara skönt med en bloggpaus ibland, men man får lite abstinens! Skönt att det löste sig med datastrulet.

2009-05-25 @ 20:39:02
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vad härligt det låter med en nattvandring på Kinnekulle! Där skulle jag också vilja promenera någon gång.

2009-05-26 @ 06:20:02
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback