Trädgårdsdagar

På Liseberg
Me like

Följ med mig in, men bered er på många trädgårdsintresserade


Regnet hängde i luften så mannen och jag sa att...
 ...när vi känner första regndroppen så går vi och fikar
Det blev typ med en gång
Det var tur att vi var så snabba, för det vet man hur det är
Så fort det börjar regna så fylls matställena och...
 ...så står man där och har ingenstans att sitta
Vi har lärt oss
Medan vi åt så fullkomligt vräkte regnet ner, men sen...  

...så sprack det upp
Det kunde inte blivit bättre

Sen var det bara att gå och njuta
Inte bara av vad alla utställare hade att erbjuda...

 
...utan även av Lisebergs blomsterprakt


När vi gick för att lyssna på Bästa grilltipsen...

...så uppenbarade sig mannens våta dröm
En jääättestooor gasolgrill

Men hur många gånger grillar vi per år
Typ 5-6 gånger

Ann! Jag hittade något till dig med
Du som gillar rosa


Jaha, ni undrar om jag köpte med mig något hem?
Faktiskt inte
Vågar jag säga som det är?
Ja, lika bra att ta tjuren vid hornen!
Även om jag gillar blommor, så är jag inte så mycket för trädgård
Visst kan jag bli avundsjuk på er som är det, men...
jag låter trädgårdarna, gardens och annat finnas hos er...
 ...som tycker det är så mycket roligare än jag


 

Kommentarer
Postat av: Anna

Men Ulla..himmel så lycklig jag blir..som får titta in på Lisebergs trädgårdsdagar..va..jag borde verkligen varit där..himmel..men du vet..Ada var upptagen den här helgen..men nu fick jag iaf..se det..men du är väl galen köpte duingenting..nääääe..basta på dig..men men så är det ju vi har olika intressen ..du har ju..kurser som du inte kan låta bli typ..:)jag blir lite lycklig när du länkar till mig..så är det bara..kram på dig..du är go..även om du inte gillar att odla..jag tycker om dig ändå..så pass härligt va..:D

Postat av: Marie

Här var det liv och rörelse må jag säga, både i bilderna och på er...;-))

2009-05-10 @ 08:38:59
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Lillan

Haha! Vilken underbar skapelse;))

2009-05-10 @ 09:05:51
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag älskar vackra blommor men lägger inte ngn större möda på att fixa i min trädgård. Jag har inte riktigt tålamodet som krävs med att rensa ogräs tex Och planterar man ngt så tar det flera år innan det vuxit upp så man ser resultat. Vet du vad?? Nu planerar en sem vecka i sverige, det lutar åt Sthlm, Vimmerby och Göteborg!!! Har ju aldrig varit på Västkusten. Givetvis blir det Liseberg oxå, högst upp på dotterns lista, högst upp på sonens lista står Astrid Lindgrens värld.

2009-05-10 @ 10:32:45
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Junitjej

En sådan fin åkgräsklippare! En sådan skulle man ha.

2009-05-10 @ 12:28:45
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ninni

Ohh vilka ljuvliga bilder!



Klart maken ska ha värstinggrillen..haha du får typ grilla allt!



Haha vilken skön åkgräsklippare. Ha en goo söndag, kramen

2009-05-10 @ 12:41:53
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: anneli

Åååååå avis blir jag. Har varit där en gång och det var ju så underbart! Den gasolgrillen skulle inte jag heller ha något emot...här grillas det i parti och minut, nästan året om...

2009-05-10 @ 15:01:51
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Fru Styhr

Den där gräsklipparen ska jag bara HA!!!!!!!!!Då tänker jag klippa gräset ofta i stugan.. Vilken njutning för ögat...

2009-05-10 @ 15:41:46
Postat av: Cissi

Jag är inte heller mycket för trädgårdar. Har köpt mig en väldigt bra bok som heter "Trädgård i kruka" :o). Det passar mig! Men det är kul att titta. Tyvärr åkte vi inte till Liseberg i år..

Den där gräsklipparen hade varit något för mannen att åka omkring i.. :o)

2009-05-10 @ 19:59:23
URL: http://cissilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback