En bok fylld med tankar

Jag har en bok




Jag gillar min bok
Den ligger tillsammans med min kamera alltid i väskan som jag bär med mig
I den blir bokstäver till ord
Ord blir till meningar
Korta och lååånga
Jag skriver om allt och ingenting
Jag har t.ex min önskelista i den
Ni vet hur det är
Inför födelsedag, jul eller annan högtid så kommer frågan:
Vad önskar du dig?
Då brukar det bli helt tomt
Jag kommer aldrig på någonting överhuvudtaget
Nu har jag minimerat den risken
Just nu önskar jag mig:
baguetteplåt (ja, det finns speciella plåtar till det)
skålar och formar från
Gerbera
Min favvokock Leila har porslin från Gerbera
Förr var det olika artister som var mina idoler
Nu är det kockar istället
H mmm
Vad säger det om mig?
Det är bara att konstatera
Jag har blivit äldre och fått nya intressen
Fast det betyder inte att jag slutat lyssna på musik
För tillfället gillar jag smäktande italienska ballader
med Eros Ramazotti eller Laura Pausini



Kommentarer
Postat av: marie

jag har en liknande bok, fast där skriver jag sånt jag inte ska glömma.....mina grå celler jobbar långsammare nu =)

Postat av: Helen

Va finurligt! Jag skriver oxå saker för att inte glömma eller för att komma ihåg fina saker eller roliga idee´r när jag ser så´na. Tyvärr är jag så ostrukturerad så de hamnar oftast på små lappar i jackfickan, på skrivbordet eller i värsta fall på små avrivna hörn av reklamblad eller tidningar. Det är precis som du anar ;-) ... att de inte är kvar särskilt länge och är de mot förmodan kvar så har jag ingen aaaaaaning om var de är när jag skulle behöva hitta dem

2009-05-28 @ 19:27:36
URL: http://helensvardag.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad duktig du är som skriver i din bok. Jag försökte ett tag med en liten dagbok. Jag hade den vid sängen för att jag skulle skriva några rader när jag gick till sängs. Men det blev inte länge.

Jag har mycket i huvudet som jag skulle vilja skriva ner och dela med andra här på bloggen. Men jag vill inte att en del ska kunna läsa i min blogg om sådant. Jag borde ha en annan bloggsida som jag inte delar ut till alla.

//Lena

2009-05-28 @ 19:51:03
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Soffie kikar in

vad bra att ha en sån bok tror jag ska ta feter dej,

kram

2009-05-28 @ 21:59:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

efter ska det va såklart:O)

2009-05-28 @ 22:00:12
Postat av: Helena

Jag är dålig på att skriva. Kanske för att man ska skriva och dokumentera så mycket på jobbet.

Men med bloggen är det något annat.

Ha det.

2009-05-28 @ 22:04:53
URL: http://solgudinna.blogg.se/
Postat av: Lillan

God morgon! Fiffigt!

2009-05-29 @ 05:10:20
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Va..men hallå här skrev jag en massa och så försvann det..ja men du jag skulle bara säga att det är perfekt med en sådan bok..Italienskmusik och en god kokbok..mmmm då är man på rätt väg..Amore mio..tiamo och typ hela härliga Molto Bene..:)mmm Ulla är Molto Bene..

2009-05-29 @ 06:17:31
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Ska lägga ner en liten notebok i min ryggsäck också...fast jag skulle behöva en sån där liten bandspelare som läkare har, och prata in mina tankar eftersom de ofta kommer när jag cyklar...lite svårt att skriva samtidigt då :P Jag cyklar - alltså finns jag! kram och hoppas värmen kommer snart, nurå!

2009-05-29 @ 09:08:00
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: ejmis

En sådan bok ska jag skaffa mig...nu använder jag många små lappar i stället...

2009-05-30 @ 05:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback