Hamnade helt rätt

En rädsla jag hade inför fotokursen för ovana
...var att de som anmält sig skulle vara bättre än de själva trodde
...och därför för säkerhets skull satt sig i denna kurs

Ingen fara

Alla var vi lika dåliga
...på att ta våra bilder manuellt

Alla använde vi den trygga autoexponeringen
...och tog bra bilder med hjälp av den

...men vi hade alla viljan att vilja lära oss ta kontroll över bilden

Det är vi och inte kameran som ska bestämma hur bilden exponeras
Vilken bländare, slutartid och ISO tal ska användas?
Det är detta vi ska få lära oss
..och Nora, vår kursledare, kändes som rätt person på rätt plats
Hon kommer att hjälpa oss med de tekniska bitarna

Sen är det upp till oss att träna, träna och träna

Fortsättning följer


 


Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Ulla jag blir lite glad åt at det är en kvinnlig kursledare..det tror jag på..det kommer säkert bli så intressant att lära sig och som du säger...träna träna träna..det är väl det som är grejen..kanske måste du skriva upp olika inställningar ..annars minns man väl inte hur man gjorde kanske..



Lycka till med allt..



Här i snickarboden..mitt hem just nu..är det ett härligt kaos med hantverkare som dansar in o ut..:)men det går framåt..

Postat av: engelsson

God morgon..ojj vad spännande det låter med den där kursen..lycka till..

2009-11-06 @ 07:26:45
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Att fota är jätteroligt, jag är hyfsad på att hitta motiv och rätt ljus, men inte så bra med själva kameran.

Sv: Lycka till med ny mat. Jag började pga kolhydrat-beroende, men har jag gått ner över två kilo på en vecka och har aldrig varit så mätt...

2009-11-06 @ 07:44:19
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Hej !



Vad roligt att du vill delta i in utlottning! Lycka till!



Kram Anna-Lena

2009-11-06 @ 08:15:38
URL: http://drommaravsilver.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Jag är rätt beroende av autopiloten i kameran...men visst är det kul att ibland (inte jämt) kunna ställa in lite manuellt. Hoppas du vill lägga upp lite bilder med olika inställningar och så :) Ha det gott!! (på Lilla Blå finns ingen manuell knapp och lika bra är det...;)

2009-11-06 @ 09:04:32
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: AnnaKK

Hejsan!



Var ju bara tvungen att kika in och se om du skrivit nåt om fotokursen. :-) Låter som att det där kommer att bli en toppenbra och utvecklande resa för er!!!



Kul förrsten att det är en kvinnlig ledare - ibland får man ju för sej att karlar har nån slags första tjing på att lära ut tekniska saker... Fast det var nog mer förr, kanske! På den tiden när det till 99,99% var en manlig ledare/lärare i dataundervisningen och så där. <:-) Det har nog ändrat sej mycket under de senaste årtiondena - och skönt är ju det!!! :-)

2009-11-06 @ 09:05:28
URL: http://hadnerblandander.blogg.se/
Postat av: marie

kul att få lära sej mer om kameran, och våga röra inställningarna =)

jag ska åxå kolla på en fotokurs jag med.

min man är fotograf men han har inte tålamodet att lära ut mej =)

2009-11-06 @ 09:26:09
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Kul att fotokursen verkar vara till belåtenhet! =) Och du...det är ett konstigt fenomen det där med nötterna. Vi har samma problem här hemma, fast med choklad. Så här kan det se ut en fredagskväll: Mannen och jag sitter vid tv:n, har ett Marabou-choklad i en skål, jag tar två bitar...plötsligt är chokladen slut...och mannen har OXÅ bara tagit två bitar...och det är bara vi som är där...KONSTIGT! =)

Kram och fredag på dig!

2009-11-06 @ 09:51:54
URL: http://afrodite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback