Boklistan

Jag besökte denna bloggbrorsa och fick med mig en liten rolig lista

Berätta om en bok som

1.              fick dig att skratta. 
Jag skrattade mycket när jag läste Suneböckerna för sonen när han var yngre. Jag skrattade så mycket att sonen hade svårt att höra vad jag sa *hahah*
 
2.              fick dig att gråta.
Jag har aldrig gråtit till en bok. Jag läser bara lättsamma. Jag gråter desto mer till filmer. 
 

3.             
gjorde dig riktigt arg.
Se ovan. Till lättsamma böcker är det svårt att bli arg

4.             
fick dig att vilja besöka platsen där den utspelades.
Arnaldur Indridasons böcker från Island
 

5.             
handlar om en historisk tid som du tycker om. 
Visserligen fiktiv, men jag måste nog säga böckerna som utspelar sig på Jane Austens tid
 

6.             
du ångrar att du läste ut.
Varför ångra, då är det bättre att sluta läsa. Jag måste alltid läsa ut en bok, men om jag inte tycker att den är så bra, så skumläser jag den

7.             
finns i dina tankar trots att det var länge sedan du läste den.
Drinkboken *skrattar* Har ju i stort sett sluta dricka alkohol, men jag tänker på att jag för att få inspiration till drinkar skulle titta i Drinkboken, men det blir aldrig av

 
8.              har väntat i bokhyllan riktigt länge.
Sagan om ringen. Har läst dem, men för mycket länge sedan typ för 100 år *skrattar* och de kommer att få vänta. Jag har äntligen nästan sett alla filmerna. Jag har bara missat slutet av sista.
 
9.              du inte förstår att så många tycker om
Dan Browns böcker Da Vinci koden m.fl

10.          
du tycker att alla ska läsa.
Rennie Airths böcker Blodröd flod och Mörkrets flod

Fråga 4 tolkade jag som att: Böcker som beskrivit platser som jag skulle vilja besöka, men inte har besökt



Kommentarer
Postat av: Anna dansar in..

Mmmm så är det om man är en liten bokmal som Ulla..så du har varit på Island..intressant..badat i källorna..mmm kan tro det..jepp det ska vara ett nöje att läsa..annars kan det "kvetta" :)

Postat av: Nanna

Morning! Här skiner solen än så länge! Ha en fin förmiddag! :)

2009-10-05 @ 08:23:54
URL: http://honkytonkangel.blogg.se/
Postat av: Speja

Det märks att du läser mycket, kul att se dina svar. Kan inte låta bli att tänka på vad mina egna svar blir.



Ha det fint!

Speja

2009-10-05 @ 09:06:33
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: tantans

Är oxå en bokmal men det är mest böcker med spänning...

Önskar dig en bra dag i solen .....

2009-10-05 @ 10:00:03
URL: http://tantans.blogg.se/
Postat av: sandra

SV: Haha, jo jag vet. Men jag började ju faktiskt redan i Onsdags. Men jag skjuter ju alltid upp det in i det sista. Och ändå vet jag hur skönt det är att bli klar i tid. Men jaja, man lär sig väl av sina misstag, någongång hoppas jag! Haha.

/S

2009-10-05 @ 10:13:01
URL: http://sandrabloom.blogg.se/
Postat av: Petra

Då hoppas jag på att du kryar på dig med stämbanden snart :) önskar dig en underbar måndag. kram

2009-10-05 @ 15:01:50
URL: http://inredningstokig.blogg.se/
Postat av: my

Mailar dig receptet ikväll, kramis

2009-10-05 @ 18:40:16
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback