Bryggdans på den beömda...

I Göteborgs södra skärgård finns många fina små öar 
En av mina favoriter är Brännö

Oftast vandras samma sträcka
Från färjeläget rakt genom ön och fram till den berömda bryggan...Brännö brygga
...med ett stopp halvvägs på Brännö värdshus


I väntan på färjan fascineras jag återigen av de stora isflak som flutit in från havet




Fast färjeturen inte är så lång så finns det barnböcker att låna
...om man som barn skulle hinna tröttna på turen


Jag kan rekommendera semlan på
Brännö värdshus
Va! Har hon ätit ännu en semla, människan?!
Det är bara att erkänna
-"Jag heter Ulla och jag är semleoholic" *gapskratt*


Den berömda Brännö brygga är inte stor
...och har man inte varit där innan så måste man ta en svängom
 
...även om musiken spelas inne i huvudet och inte live

DE'Ä'DANS PA BRÄNNÖ BRYGGA
Lasse Dahlqvist

Koss va´de´vimlar av segel i da´
Ä´det kappsegling? Ne de´ä lörda´.
Ja vesst, då förstår jag vatt pojkarna ska´
Dom har enna som ledigt´i da´.
Där seglat Kålle med kubben på svaj
Hej på dej dö! Hur har du det själv då?
De´ä´tjo vad de veftar, kom med om du vill
Ja du vet la var vi lägger till?
Refräng:
Det ä´dans på Brännö brygga
en gammal och kär tradition.
Fullt med publik
och trevlig musik.
Ja va´var en vals utan dragspelets ton.
Och en dans på Brännö brygga
är för många ett stort äventyr
där är glädje och fest
Se där ute i Väst
blinkar Vinga fyr
osv... 


Kommentarer
Postat av: Alba

Absolut att jag vill dansa på Brännö brygga. Och kanske är det den här årstiden man ser den som bäst - utan alla semestergalna sommargäster...



Postat av: Mia

Kan se framför mig, en ljummen sommarkväll och par som dansar i kvällssolen...mysigt!

2011-02-11 @ 16:54:57
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Emelie

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-11 @ 03:30:09
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback