Våren närmar sig

Mars. Första vårmånaden. Härligt, underbart att veta vad man har framför sig. Våren och sommaren.

Min svärmor fyller 70 idag. Hurra, hurra, hurra, hurra!!! Den lyckans ost är på väg till Nya Zeeland.

Igår när jag var på väg till jobbet stannade en bil och frågade efter vägen till Frölunda. Jag hade bara hunnit till Östra. Jag tänkte: "Stackarn nu har han verkligen kommit fel" Om ni inte vet så är jag världens sämsta kartläsare och världens sämsta på att berätta hur man ska komma dit man vill. Jag försökte berätta för bilisten, men till slut frågade jag rent ut: "Jag ska åt det hållet så om det är ok så kan jag åka med en bit"?

Ikväll ska vi på utvecklingssamtal med Simon. Det brukar vara trevliga samtal. Vi känner oss alltid väldigt stolta över sonen när vi går därifrån. Han är bäst!!!

Vi har bestämt oss för att renovera köket till hösten. Idag kom de första katalogerna, som jag beställt, från några av de större köksfabrikanterna. Det finns mycket att välja på. För mycket. Hjälp! Jag trodde jag visste vad jag ville ha, men nu när det blir på riktigt så känns valet mer viktigt. Vi ska ju, förhoppningsvis, ha det här köket typ i resten av vårt liv. Sen så är vi ju två som ska komma överens om vad för sorts kök vi vill ha. Vi har börjat prata om att vi vill ha skåp ända upp till taket, för att slippa det där feta, äckliga hinnan som lägger sig på skåp i kök. Sen vill vi ha diskmaskin. Det har vi inte haft på 10 år. Det är så långt vi kommit, så ni fattar...det är mycket kvar att planera.

Ha det bäst, mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback