Thai

Igår spenderade familjen på olika ställen. Sonen var i Falköping, mannen i Alingsås och jag i Mullsjö. Min systerson Filip fyllde år i fredags. 1 år. Hurra, hurra, hurra, hurra!!! Stora killen. Han har precis börjat gå. Han tar några stapplande steg och det ser bara för härligt ut. När vi satt och åt tårta så pratade vi om olika tandkrämssorter (fråga mig inte varför?) och när man frågar systerdottern Emma 3 år varför hon inte tycker om sin brors tandkräm så svarar hon: -Den smakar godis: Hon tycker INTE om godis.

Idag ska här städas. Dammråttorna dansar jenka i hela huset. Dessutom ska vi få fint besök. Syrran med familj från Tuve kommer och hälsar på. Vi ska få hjälp med att byta strängar på gitarren och så ska vi äta thai. Nu igen?... tänker väl ni, men det är bara att erkänna... thai kan vi äta och äter flera gånger i veckan. Jag varierar mig iallafall mellan två rätter, medan mannen kör samma varje gång. 

Här kommer en skön bild från vår tågluffning i Italien sommaren 2006.
image85 
Att tågluffa innebär många timmar på tåg och vad är bättre än att läsa en bra bok.

Foto Ulla 

Ha en härlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hmmm...tror att dammråttor är ett släkte för sig, dom förökar sig nog genom delning, tar man bort en så kommer det strax fram en ny...

Postat av: Mia igen

Alltså, barn är verkligen speciella, att ett barn inte tycker om godis måste väl höra till ovanligheterna?? *L* Och att se ett barn tulta fram när det nyss har lärt sig gå är så härligt, tänk vad mycket som händer under det första året!
Grattis i förskott till det nya köket också, ett nytt kök är ju onekligen spännande, kuuuul!! *L*

2007-09-16 @ 09:20:31
Postat av: Helena

Tack för titten hos mig. Som du kan leka med kameran. Roligt att titta på dina bilder. Jag kommer tillbaka igen:)

2007-09-16 @ 10:35:17
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: mamsen

ja visst är ungarna härliga! Det är nog vi vuxna som gärna vill vara oumbärliga! :)Ta en välbehövd paus efter jakten på råttorna! idag blir en slöardag för mig!

2007-09-16 @ 12:56:44
URL: http://supermamma.blogg.se
Postat av: Sari

Tack för en trevlig stund hos er! Thaimaten är fantastisk god!!!!!!
Kärlek...

2007-09-17 @ 20:58:50
Postat av: Anna

Vilken härlig bild!

2007-09-19 @ 10:35:00
URL: http://skaninginorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback