Utan kylskåp i fyra dagar

...det var inte helt kört för vårt kylskåp. När mannen kom hem igår så trodde han att det skulle finnas en liten möjlighet att gångjärnet som gått sönder skulle kunna finnas som reservdel. Vi kastade oss i bilen och körde till vår Elonbutik i Sävedalen. Tyvärr hade de inte ett sånt gångjärn, men...nu kommer det bästa...det gick att beställa ett. Vi får det på tisdag. Hurra!!! Nu behöver vi bara klara oss utan kylskåp i fyra dagar istället för sex veckor.

Igår bestämde vi oss för att äta ute, Pasta Haus (Nordenskiöldsg. 25), och att gå på bio, Fantastic Four. Maten var fantastisk och filmen ok. Tyvärr fanns det inte plats för oss att äta inne restaurangen, men vi var crazy och satt ute och det fungerade. De hade filtar att låna ut. Som förrätt tog vi  Bruscetta Caprese (vitlöksbröd med tomat, mozzarella, pesto, olivolja och basilika 50:-) Till huvudrätt valde jag Spaghetti Primavera (spaghetti med broccoli, champinjoner, zucchini, purjolök, paprika, olivolja och pesto 90:-). Mannen tog en Penne Indiana (penne med strimlad biff, lök, paprika, banan, jordnötter, cutty och grädde 99:-). Jag kan verkligen rekommendera den här restaurangen. Det som var svårt att hitta var en parkeringsplats.

I GP (GÖteborgs-Posten) står det mycket intressant. Bland annat läser jag att årets första julbordsbetällning till Oakley´s inkom 29 maj. Det ni!!!... det är att vara ute i god tid.

Lev i nuet!

 
 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Var det svårt att hitta en parkeringsplats? I Göteborg?? Kan jag aldrig tänka mig... :)
Vilka härliga bilder du tagit. Riktiga guldkorn i vardagen.
Sköt om er!
Kram, Jonas med familj.

2007-09-02 @ 06:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback