Sjöfarten del 2

Sjöfartsmuseet berättar om livet under, ovan och vid vattenytan

Mycket båtar blir det


Lunchmenyn på Gripsholm 1939

Inte visste jag att man åt nudlar 1939

Det finns möjlighet att prova en fartygssimulator
Helt lätt verkade det dock inte vara
Den här flickan körde in i kajen ett par gånger,
...men det är klart, när man knappt ser över instrumentpanelen
...så kan det inte vara så lätt att styra ett fartyg


I museets akvarium får man ta del av tropiska och nordiska fiskar

Dessa maneter hade jag kunnat stå och titta på hur länge som helst
De var sååå vackra när de fritt och tyngdlöst svävade omkring i vattnet




Sjöfartsmuseet kommer att besökas flera gånger




Kommentarer
Postat av: Mia

Nudlar??? Oj, det måste ha varit väldigt exotiskt!! Kul att se menyn, måste jag säga, man är väl yrkesskadad :-))

Postat av: engelsson

Hej igen..nu var det länge sedan jag tittade in,,,vilket spännande besök på museet..maneter e fint..som sagoväsen..

2011-02-01 @ 10:33:31
URL: http://engelsson blogg.se
Postat av: Anna ..susar in..

Du...dessa coola skepp..jag blir lite galet glad när jag läser dina ord för ett systerfartyg till Gripsholm har jag seglat med..Kungsholm heter det..eller hette ...för när jag seglade hette det Sea Princess och var ett lyxigt hotellskepp som tog oss runt i medelhavet..flera veckor med all incl.en upplevelse jag aldrig glömmer.



Så intressant det är med härliga Sjöfarts..

2011-02-01 @ 19:13:26
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Annelie

kors i taket, jag blir oxå sugen att gå på Naturhistoriska.....eller e de kanske cafét som lockar..... ;)

får nog göra ett besök, nu när man har museékort å allt....

2011-02-01 @ 21:36:55
Postat av: maria

Maneter är vackra med samtidigt läskiga :)Spännande museum..



Ha en go onsdag !

Kramar

2011-02-02 @ 06:27:33
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Mia

Många muséer är spännande, sjöfartsmuseet verkar vara ett jag vill besöka.

2011-02-05 @ 16:48:42
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback