Helgen är spikad

Helgen är spikad. Blir inte Västra Långvattnet. Fullt upp med annat. Som vanligt. Roligt.

Den börjar lugnt. Fredagen tar vi som den kommer. Blir nog köpemat och tv. Nu vet jag att sonen och Ludde åt thai ,från vårt favoritställe på Hagforsgatan, i onsdags, men det är det jag är mest sugen på nu. -"Ja, Ja,... det blir väl väl", som svägerskan Eva brukar säga.

lördag ska sonen på Fright Night i Borås. Det innebär att han ska spela laserdome hela natten (19.00-07.00). Han är numera medlem i laserdome och det medför att han bland annat erbjuds att delta i olika aktiviteter där då Fright Night är en. Jag trodde att Fright Night skulle gå ut på att skrämmas så mycket som möjligt, men jag hade visst fel. Medan sonen skjuter hej vilt  passar vi på att besöka brorsan och hans familj i Gånghester, som ligger lite utanför Borås. Eftersom det verkar bli fint väder i helgen, så sitter vi säkert på deras veranda och lapar sol. Längtar redan!  Ludde och brorsan brukar basta. Lördag är nog inget undantag.  

söndag plockar vi upp sonen på morgonen och så åker vi hem. Tidigt. Sonen behöver sova och på eftermiddagen kommer Sari o Jonas och troligtvis AnneLie på middag. Välkomna är ni allihopa! Hoppas på att kunna sitta ute och äta för första gången i år. Håll tummarna. Ska baka en ny kaka från Äppelkakeboken. Den jag fick av svärfar.







"Solen skiner alltid, fast ibland bakom molnen".

Kommentarer
Postat av: Annelie

ser framemot att sitta ute å äta, framförallt kakan!
Får bli en lång promenad M Armani innan då ;)
See you, Love

2007-04-13 @ 22:14:56
Postat av: Ulla

Jag bakade kakan igår fre 13 april, men höll samtidigt på med annat så den var lite för länge inne i ugnen. Jag gjorde en ny imorse och den ser fin ut, AnneLie.
Ses imorgon!

Postat av: Sari

Tusen tack för en härlig söndagseftermiddag i er trädgård, vilken tur vi hade med vädret!! Gott sällskap, god mat och en smaskig kaka, den tar jag gärna receptet på ;)
Ha en bra vecka!

Vårkramar!!!

2007-04-16 @ 18:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback