Recept på toscarutor

I söndags när Sari, Jonas o AnneLie var hemma på middag bjöd jag på en god kaka och här kommer receptet:

Toscarutor
Vispa 1 ägg och 2 dl socker pösigt. Blanda i 4 dl mjöl, och 2 tsk bakpulver och rör ner i äggsmeten tillsammans med 1½ dl standardmjölk och 100 g smält avsvalnat smör.Skala och skiva 2-3 äpplen tunt. Häll hälften av smeten i en bakplåtslädd form (22X28 cm). Lägg på ett lager äpplen och sedan resten av smeten. Grädda i ca 15 min i 200 grader i nedre delen av ugnen. Blanda under tiden ingredienserna, 50 g smält smör, 2 dl kokos, 4 msk grädde, 1 dl socker och ½ dl sirap, till toscasmeten i en kastrull. Låt sjuda ett par minuter. Ta ut kakan, bred på smeten och grädda ytterligare ca 15 minuter. Skär kakan i rutor när den svalnat. Mums!!!

Idag har vi varit på informationsmöte angående Simons språkresa till sommaren. Jag vill oxå åka på språkresa. Vilken upplevelse! Det kommer att bli en lärorik vistelse för sonen medan hans mamma, framförallt på avresedagen, kommer att tycka att det är lite jobbigt. Kände mig tårögd redan idag, när hon, informationstjejen, försökte beskriva känslorna hos ungdomarna när de kommer fram till kursorten och ingenting är som vanligt. Kommer själv så väl ihåg hur ensam jag kände mig när jag kom till min au-pair familj första dagen och ALLT var helt annorlunda än där hemma. 



"Resor är det bästa sättet att utbilda sig på egen hand".

Karl Julius Weber (1767-1832)
  

Kommentarer
Postat av: Sari

Hoppas att helgen har varit bra. Själv har jag förberett mig mentalt för kommande VFU, som jag ska ska ha i en åk. 2 de närmsta tre veckorna. Det lär bli spännande!

Tack för att du lade ut receptet på den goda kakan, den ska jag baka till helgen tror jag ;)
Ses på fredag!
Kramisar!

2007-04-22 @ 18:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback