Tiden går fort

Herregud, redan torsdag. Tiden går fort. Vad har hänt sen sist. Inte mycket.  Vaknade imorse och det regnade. Det var länge sen sist. MarieLovice, som är mycket för blommor och trädgård skrev i morgonsms:et idag - "d ä bra f blommorna". Och det har hon ju rätt i.  Jag har börjat cykla till jobbet igen och idag var det lite trögt i och med regnet och blåsten, men fram kom jag. Genomsvettig. Skulle hämtat mina nya glasögon efter jobbet, men det kom jag på när jag var halvvägs hemma. Jag hade ingen större lust att vända, för på hemvägen hade jag faktiskt medvind. För en gång skull. Brukar alltid ha motvind. Vart jag än cyklar. Och om det är något jag kan bli rent ut sagt förbannad på så är det motvind. En gång slängde jag ifrån mig cykeln och gav den en spark. Den blev aldrig sig lik igen efter det. Jag vet. Det hjälper inte. Men det känns bättre. För mig. 

Har fått mina varor från sminkpartyt 11 april och den handkrämen som jag köpte är helt fantastisk. Den bara absorberas på ett mycket behagligt sätt in i huden och så luktar den så gott. Den kommer inte att räcka länge. Ja, ja...

Jag läser en bok nu som heter Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Den är väldigt bra, men lite obehaglig. Den handlar om ekonomijournalisten Mikael Blomqvist som får ett uppdrag, av en av landets tidigare främsta industriledare Henrik Vagner, att skriva släkten Vagners historia. Där döljer sig många hemligheter. 

Förra helgen, när det var så fint väder, tog jag fram en del av mina sommarkläder. Jag hinner glömma av vad jag har för sommarkläder så det blir rena julafton när jag ska se vad jag har. Jag älskar mina linnebyxor. Jag har några klänningar, men jag föredrar byxor och då är linnebyxor ett fantastiskt sommarplagg. Svala. Även en varm dag. Det jag saknar från förra sommaren och som jag var tvungen att slänga var ett par vita gummiskor. Jag tror i alla fall att jag slängt dem. För jag hittar dem inte.



"Det är bara genom att skriva dåligt som man lär sig att skriva bra".    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback