Älskar Zits

Tack för igår, AnneLie. Det blev en härlig kväll med taco, film och prat om livet.

Nu har jag funderat vidare i frågan hur man säger muffins i plural och det är väl muffins. Man säger väl  helt enkelt likadant vare sig det är i singularis eller pluralis. Tror jag. Är det någon som vet?

Vaknade i morse av en dröm. En dröm som jag glömde i samma stund som jag vaknade. Jag försökte verkligen komma ihåg den, men den fladdrade bort och försvann i den allmänna förvirringen i min, för tillfället ,stackars hjärna. Det kändes som en dröm som jag hade tyckt om att komma ihåg, för jag vaknade av känslan att vilja veta mer.

Dagens Zits (seriestrip i GP)
Tonårssonen: "Jag måste sticka"
Mamman: "Suck"
Tonårssonen: "Är det nåt problem"?
Mamman: "Ja". "Du är aldrig hemma nu för tiden"
Tonårssonen: "Jag vet! Är det inte toppen"?
Tonårssonen: "Tillbaka till ditt problem nu..."

Mannen och jag älskar bara helt enkelt Zits. Vissa dagars strips är som tagna ur vår familjs liv med en tonåring.
 
Idag ska vi iväg och köpa kläder till begravningen. 

Take care! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback