Gula rosor

Natten har varit lugn.

Idag börjar sonen första ring på gymnasiet. Han är överlycklig. Ska läsa naturprogrammet med inriktning matte/data. Det känns skönt att han fortfarande tycker skolan är rolig. Hoppas förväntningarna infrias.

Igår hämtade jag min 40 års present från familjen. Cykeln. Det regnade och blåste halv storm, men hem kom både jag och cykel. Höll på att bli påkörd av en annan cyklist. Av någon anledning så såg mannen inte mig utan i sista sekund väjde han. Jag väntade bara på smällen. Lite läskigt var det. 

Svärmor ringde igår. Planeringen av begravningen går vidare. Det ska bli möjligt att i slutet på ceremonin gå fram och lägga en blomma på kistan och svärmor undrade vilka blommor vi ville ha. Vi valde gula rosor.
 
"Mina ögon kan tindra
Mina läppar kan le
Men sorgen i hjärtat
Kan ingen se"

Kram!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Kära vän! du skriver så fint! jag kastas 21 år tillbaka när jag miste min pappa, känns ibland som igår, minns att de va så svårt att göra alla val som skulle göras inför begravningen. man tror inte att man ska orka leva vidare, men på nåt märkligt sätt så gör man det, men livet å man själv förändras för alltid.
Som sagt, man ska leva mer i nuet.
Carpe Diem!

2007-08-23 @ 21:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback