Härlig söndag!

Det blev precis en sån dag som jag kommer att ha med mig när höststormarna viner och jag bara längtar någon annanstans. Mannen och jag gick Delsjön runt. En promenad på 7,5 km. I en terräng som går både uppåt (puh!) och neråt (tjoho). Vi hade fika med oss,  Äpple och crumble muffins och hemgjord jordgubbssaft. Mums! Det är de här stunderna i livet jag vill bli bättre på att ta tillvara. Små saker och händelser som är det stora i vardagens ekorrhjul. "Livet är en stor händelse som egentligen består av en massa småsaker".

Jag tror jag berättat att jag gick med i Partille Bokhandels läsecirkel i början av sommaren. Nu har säsongen 2007-2008 års böcker kommit. Jag har nu drygt 100 böcker att läsa fram till sista augusti 2008 (jag kommer att få ligga i). Böcker av nordiska berättare, utländska berättare, deckare, biografier och faktaböcker, böcker på cd, böcker på norska, danska, tyska, franska och engelska. Det är deckarna som jag är mest intresserad av. Vill ni veta mer om läsecirkeln, så gå in på www.partillebokhandel.se.

Favoritstrip med Zits
Tonårssonen:
Varför ska jag städa mitt rum? Det kommer bara att bli stökigt igen!
Mamman: Varför ska jag ge dig mat? Du kommer bara att bli hungrig igen.
Sonen och mamman tittar på varandra. Sonen börjar städa.
Tonårssonen: Det finns någon riktigt bra replik där, men jag kan inte tänka på fastande mage.

Lots of hugs!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback