Manipulera foton

I GP (Göteborgs-Posten) idag läser jag om kameran, HP Photosmart R837, som med en enkel knapptryckning kan göra motivet (personen?) smalare. I GP står det Klart snabbaste bantningsmetoden, men också exempel på en ny trend - att kunna redigera och manipulera bilden redan i kameran. Kalla mig traditionell, men jag tycker inte att det rätt att manipulera foton? Fast jag är inte konsekvent, för i vår familj redigeras röda ögon bort i datorn. Vart går gränsen för manipulation?

Sista sjukskrivningsdagen. Känner mig ganska redo att gå tillbaka till arbete på måndag. Måste börja våga lita på vardagen. Sorgen kommer alltid finnas med som en följeslagare, men den kommer att klinga av och inte kännas så närvarande som den för tillfället gör. Döden har på ett sätt gjort allt omkring mig mer levande. Utåt sett kommer jag troligtvis bli samma gamla vanliga Ulla, men inom mig blir det aldrig detsamma. 

Ha en toppendag! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller nog med dig om att man inte ska manipulera sina foton även om det ändå låter lite frestande att bara "klicka bort" några kilon. Tar bort röda ögon gör jag alltid och ser det inte som att manipulera. Jag har ju inte röda ögon i verkligheten och borde alltså inte ha det på kort heller. Några kilo för mycket däremot har jag i verkligheten och får nog stå ut med att ha det på bild också.
Jag beklagar din sorg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback