En helt vanlig dag

Det blev en trevlig kväll med "Borås" tjejerna. Vi åt gott (räkgryta med ris och till efterrätt mandeltårta) och drack goda viner. Jag hade med mig Couteux du Langedouc. Ett billigt gott rött vin. Kan rekommenderas. Är inte tungt. Man dricker det som saft, typ. Hade tänkt ta bussen vid 00.00, men kvällen den gick och helt plötsligt var hon 00.50. Tiden går fort när man har roligt.

Vaknade tidigt (som jag alltid gör) fast jag lagt mig sent, men gjorde som vanligt. Jag hämtade GP. Läste den och kunde sen som tur var somna om. Måste ju vara lite utvilad inför kvällens fest.

3 bra saker som hänt idag:
Vi hittade en bra parkering i stan.
Jag köpte ett par nya skinnhandskar. Bruna.
Ludde har dammsugit lägenheten.

Jag följer "Let´s dance" på TV4 och det är SKANDAL. Lasse Brandeby som dansar som en kratta är kvar vecka efter vecka. Vem röstar kvar honom? Är det de i min ålder, eller är det de som är ännu äldre eller vilka är det? För bäbisarna (18-27 åringarna) kan det väl ändå inte vara. Eller kan det?

Ikväll går fjärde deltävlingen i melodifestivalen av stapeln. Magnus U, Sanna N, After dark, Sarah D F, Andreas J är några av dem som deltar. Vem vinner och vem fösvinner? Ingen som, ingen som vet. Folket röstar (så det kan gå hur som helst). Jag har ingen självklar vinnare.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej!

Kul att läsa din blogg. Visst är vi "inne" nu...?
:D

Kram, Jonas.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback