Hänt mycket.

Nu har det hänt mycket. På sonens avslutning blev vi alla tre mäkta förvånade, men han var en av ett par stycken elever utmärkt sig på ett eller annat sätt i olika ämnen. Han fick diplom och en liten peng från Spanska lärarföreningen i Västra Sverige "för sina goda kunskaper i det spanska språket". Man känner sig väldigt stolt som förälder. Hurra för vår son!!!

                                                    image12

I lördags var på AnneLies 40 års fest. Tack för en kul kväll! Smörgåståtorna var fantastiskt goda.Hon hade komponerat ihop rörorna så att smakerna,såsom kockar brukar uttrycka sig, gifte sig med varandra. Mums fillibaba!!! Eftersom vi skulle upp tidigt på söndag så stannade vi bara till 00.00, men innan dess hade vi dansat, sjungit och barnen hade fantastiska uppträden med låtar där vi sen skulle rösta fram en vinnare. Det blev Cara Mia som tog hem hela tävlingen. AnneLie och Åsa framförde sin vinnarlåt "Livet börjar här och nu" från Skagen. Grymt! 

Idag var vi på Landvetter 05.55. 06.10 var tiden för sonens samling inför språkesan. Ludde och satt och tittade på alla ungdomar som anslöt sig och vi försökte gissa vem som skulle var. Vi hade helt fel. Alla skulle till Oxford. Där ser man vilka fördomar man sitter på. Det går inte alltid att bedöma människor utifrån sina kläder och sätt t föra sig. Jag trodde jag skulle börja gråta när vi skulle säga hejdå, men jag klarde mig. Upptäckte att jag tänkte att vilket äventyr han nu kommer att ha framför sig och det är han värd tusen gånger om.  Och han kommer ju hem. Om tre veckor. 

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback