Blåsigt

Enligt väderleksrapporterna i veckan så har det talats om att det skulle var fint väder t.om. söndag och då måste jag erkänna att jag tagit för givet att det även skulle vara varmt, men blåsten är kall, så än så länge får man vänta med att sitta med näsan i vädret. Men...det närmar sig. För mig är våren förväntan för det som komma skall. Jag längtar efter att ta fram utemöblerna. Sätta fram dem på framsidan av huset. Brygga en kopp kaffe och bara njuta av värmen. Det är vår för mig. En annan sak som är vår för mig är när jag kommer hem från en arbetsdag och för första gången ser grannen sitta på sin trappa och dricka kaffe. 

Det finns hopp. Om att vi ev. kommer att få tillbaka pengarna från Fly Me. Vågar inte riktigt tro på det, men hoppet är ju det sista som överger människan, så...Håll tummarna.

Tack än en gång ni som kommenterar min blogg. Det är hur kul som helst att veta att ni läser den. Och än så länge är det lika roligt att skriva den.

Äntligen åkte han ut från Let´s dance. Lasse Brandeby. Nu kan han ägna sig mer åt det han kan. Vad det nu än är. Nästa vecka i Let´s dance är det semifinal. Spännande. De som är kvar är alla lika bra, Erica, Tobbe och Martin, men jag hejar lite xtra på Erica. 

Idag ska vi hem till landet. Till familjen Gustavsson. Vi tågluffade i Italien i somras och idag ska vi återuppleva det. Vi ska titta på foton ifrån resan, äta och dricka italienskt. Vi ska äta Citron och vitlöksdoftande pasta til förrätt, som huvudrätt blir det Kyckling i balsamvinägersås och till efterrätt färsk frukt . Simon har varit väldigt hemlighetsfull i veckan. Han har varit noga med att påtala för oss att vi inte fått komma in på hans rum utan att knacka. Idag till frukosten berättade han att han gjort en specialskiva om tågluffen i sommar som vi ska få ta del av i eftermidag. Jag är så nyfiken!!!


"Vart du än är, är det dina vänner som utgör din värld"!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback