Det är aldrig för sent att få minnen för livet.

Idag låg familjen fortfarande och sov när jag gav mig iväg till jobbet. Jag har sagt till Ludde att när han går i pension då går jag oxå, (fast det är fyra års skillnad mellan oss) för jag vill inte behöva gå till jobbet och veta att han får ligga kvar i sängen. Jag skulle gärna gå i pension redan nu. Jag tror det passar mig att vara ledig (fniss)

Var duktig och kom iväg och tränade efter jobbet. På gymmet. Kände mig stark idag. Jag tränar två gånger/vecka. Oftast en dag på vardagen och en på helgen. Bästa dagen att träna är lördag för då öppnar gymmet redan 8.30 och då är det inte många som tränar. Det är lugnt och skönt. Det är konstigt där med träning för när jag väl varit och tränat, som idag, så är jag laddad till tänderna och tänker att jag snart måste träna igen. Men...så går en dag och helt plötsligt känns träningen så avlägsen. Jag har hört att människan är, av naturen, lat och jag kan bara säga att det stämmer in på mig.

När jag kom hem så hade sonen diskat OCH bakat en sockerkaka. Ikväll blir det fest. Jag har sagt det förr, men han är fantastisk. Jag lagade till vår favoriträtt. Kycklinggryta. Man steker upp bacon, kyckling och champinjoner. Sen blandar man i creme fraiche basilika/tomat +lite matlagningsgrädde och vips så är det klart. Servera till pasta. Mums!

Tre bra saker som hänt idag:
Jag fick ha bilen till jobbet
Jag hade pengar så att det räckte till parkeringen
Jag fick inga p-böter fast jag ställde mig för tidigt på Turions gratis parkering. Det är gratis från kl. 17.00, men jag var där redan 16.15

Kärlek


Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag vill också ha ett barn som bakar sockerkaka till mig! :)

2007-03-05 @ 19:49:41
Postat av: Sari

Ja Ulla, den kycklinggrytan är fantastiskt god !!! Vi fick ju smaka den hos dig sist..hihi. Vi ska laga till den här hemma oxå, nu när vi vet hur man gör. Ni är välkomna på fredag, ser fram emot det :) Puss!

2007-03-05 @ 23:28:51
Postat av: Ludde

Varför bakar han inte sockerkaka när jag är hemma!?

2007-03-06 @ 03:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback