Inget särskilt

Ludde frågade vid middagsbordet idag om jag slutat blogga? Nej, det har jag INTE, men som jag sa så händer det inte så mycket under veckorna som kan vara intressant nog för er som läser bloggen. Ludde tyckte det var ett dåligt argument. Det finns alltid ämnen att lyfta fram. Hur små de än må vara. 

Så vad skriver man om, om man inte vet vad man ska skriva om?

1.Vädret! Solen skiner ifrån en klarblå himmel. Vilket fantastiskt väder vi har. Blir lycklig bara jag vaknar på morgonen och ser att det kommer att bli ännu en härlig dag. Det märks att det inte bara jag tycker det. Många ser gladare ut. Man tilltalar varandra fast man inte känner varandra. Jag mötte en kvinna som var ute och promenerade. Hon hade knäppt upp sin jacka och såg ut att vara full av energi. Jag sa: Vilket väder! Kvinnan: Verkligen härligt. En liten kommentar, men tror inte den skulle ha uppstått en regnig och blåsig hösteftermiddag, eller?   

2. Jonas "Din" kaka var god tyckte grannarna, Ludde och AnneLie. Jag bakar en ny åt dig.

3. Smyckeparty Jag ska ha smyckeparty nästa vecka, men idag ringde kvinnan som ska ha demonstrationen och frågade hur jag ville ha det ikväll. Ikväll, sa jag. Nej, det är nästa vecka. Jag fick lite panik. Som tur är, så löste det sig. Det blir smyckeparty nästa vecka.


 
"Hjälp andra, men när du gör det, glöm inte dig själv".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Ulla. Grannarna får gärna äta upp min kaka. Bara jag får en liten bit sen. :)

Håller med dig. Svårt att komma på nåt kul att skriva om varje dag. Inte alla som är intresserade av hur det går på Volvo eller mina TV-spel, hähä.

/jonas

2007-03-27 @ 21:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback