Nya skor

Varit på stan. Hittade nya skor. Fast det blev inga guldiga, som jag sett igår, utan ett par svarta. Jag kom på vad det är jag letar efter när jag är på jakt fter nya skor nuförtiden. Klacken måste tilltala mig. Jag vet, köpa skor efter hur klacken ser ut. Är det inte klokt eller är det inte klokt. Men vi har alla våra ideér. och tur är väl det.

En annan idé som jag ,än så länge, lever efter är att inte sola solarium. Jag har ju åldersångest så här inför  min 40:e födelsedag och jag vet att man inte ska sola för då blir man rynkig i förtid. Jag vill inte bli mer rynkig än vad jag är. Och ja, jag vet man kan inte stoppa åldrandet, men... Och ja, jag kommer att sola till sommaren. Jag sa inte att det var en regel utan en idé jag försöker leva efter. En historia från det verkliga livet på förskolan. Kalle 6 år frågar min kollega som är i sina bästa år (42) om hon är en mamma eller en farmor? Vad tror du frågar kollegan? En farmor svarar Kalle. Varför tror du det? Du är så rynkig. Kollegan solar inte heller solarium längre.

Pratade med min systerdotter igår. Hon sa de rätta orden för att ett mostershjärta skulle smälta "Åka bort, moster Ulla". Är det charmigt, eller är det charmigt!  Puss på dig, Emma. Lillebror Filip 6 månader visar tendenser att vilja börja krypa. Heja!!!

Nej nu ska det vilas inför kvällen!

Ha det bäst!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback