Sonen är bäst!

Tack Simon! Sonen är bäst! Han hade gjort en fantastisk skiva från luffen. Han har skapat en bildspel som kombinerar foto och musik. Det han lyckats med är att sätta rätt musik till rätt foto dvs. att det bilden visar hör man i musiken. Till exempel så visas i början av bildspelet vår båtresa över till Fredrikshamn och då hör man  Robert Brobergs "Båtlåt". 

Det blev en trevlig em/kväll på landet. Tack, vänner! På vägen till Gustavssons så stannade vi vid två tillfällen. En utav våra favorit godisaffärer finns på väg till landet. I Hol, strax utanför Alingsås. De har de sorterna vi tycker om om och de har MÅNGA sorter. Vidare stannade vi till för att säga hej till mina föräldrar. Vi hörs inte så ofta, men som mamma sa -"Hör vi inget så är det bra". Och så är det.

Idag är det sådant tråkigt väder, regn och blåst att jag helst bara vill ligga kvar i sängen och inte göra någonting, men idag måste jag köpa en baddräkt. AnneLie och jag ska på spahelg nästa vecka. Asia Spa i Varberg. Hurra! Jag har varit där förr och, om jag kommer ihåg rätt, så gick man en hel del i baddräkt och min gamla slängde jag sist jag använde den, för den hade gjort sitt och lite till.

EvaBritt en kompis jag arbetat med för, som det känns nu för en evighet sen, ringde förra helgen (då jag var sjuk) för att fråga om vi skulle på bio. Då kunde jag inte, men idag ska vi göra det. Gå på bio. "Nina Frisk". Ska bli kul. Jag går gärna och ser svenska filmer. "Nina Frisk" är gjord av Maria Blom som även gjorde "Masdjävlar" och den filmen gillar jag. Jag vet inte vad "Nina Frisk" handlar om och det är också en sak som jag inte har några problem med, för då har jag inga förväntningar på filmen. 

Vid ett tillfälle, när jag inte visste vad en film handlade om och, som gjort starkt intryck på mig det var när jag såg  "Döda poeters sällskap" för första gången. Jag kom ut ur biosalongen och var helt uppfylld av filmen. Det är en känsla jag gärna skulle vilja återuppleva, men inte gjort hittills. Men... "Den som väntar på något gott vänter aldrig för länge", eller vad är det man säger? Och jag är ju bara 40 i år .




"Gammal vänskap är som gammalt vin, ju äldre desto starkare"   

Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJ!
Tack för en trevlig e.m på bion. Det kan vi gärna göra om.Istället för att skicka mail går jag nu hellre in på din blogg. Alltid lika kul att läsa.Fick just se att även jag är omnämd.Härligt!
Så det är dags för spa? Låter verkligen skönt och avkopplande. Kanske något för mig att önska i 25 års, jag menar 50-års present (tack o lov ett bra tag kvar, men 40 har jag ju redan passerat)
Ha en superbra vecka, kram E-B

2007-03-18 @ 20:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback