Tidig morgon

Som vanligt vaknade jag tidigt imorse. Så tidigt att inte ens tidningen hunnit komma. Jag somnade, som tur, om.

Idag har vi studiedag på jobbet. Vi ska lyssna på olika människor som ska ge sin syn på vad för sorts strategiska frågor som Göteborg och även SDN Örgryte står inför i framtiden. Dagens förläsning är en fortsättning från förra årets föreläsning som handlade om framtid och omvärld. Jag vet att förra årets dag var intressant, men dagens kanske känns mer konkret och nära. Ja, ja vi fårse vad det blir. Berättar ikväll.

Annars vet jag inte vad dagen bär med sig. Jag lämnar bilen hemma idag oxå. Svårt att hitta parkering i närheten av Burgården, där vi ska vara, till parkeringspriser som känns humana. Vi har ju så bra kommunikationsmedel i Göteborg. När de fungerar. 

Det roligaste med bloggen, för tillfället ,är att läsa alla kommentarer och hälsningar jag får. Mera sånt.

Jag älskar att läsa. Framförallt kriminalromaner. Jag har, av en kollega, nu blivit rekommendrad en författare som heter Arnaldur Indridason. Jag började läsa "Änglarösten" igår och den bådar gott. Det bästa med att hitta nya författare är att de oftast har skrivit flera böcker och då är det bara att läsa på. Men samtidigt är det en balansgång, för läser man många böcker i rad av samma författare så kan jag uppleva att man blir "mätt" på den författarens skrivsätt. Inga problem egentligen. Det är bara att byta författare. Mina favoritförfattare är: Peter Robinson (En ovanligt torr sommar), Reginald Hill (Mysteriespel), Donna Leon (Natt i Venedig), Helene Tursten (Tatuerad torso) och Camilla Läckberg (Predikanten). Det finns en upsjö av bra författare. Det är bara att upptäcka dem.

Vi hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback