Världens bästa jobb

Ännu en dag med ett fantastiskt väder. Mera sånt. Har varit ute hela dagen med barnen på jobbet. Jag tycker att jag just nu har världens bästa jobb. Tänk att ha möjlighet att vara ute varje dag. Vi är ute i alla väder. "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Den klyschan stämmer, fast det är lättare att vara ute vid fint väder än vid dåligt.

Idag har jag varit duktig. Jag har promenerat både till och från jobbet. 40 minuter vardera väg. På morgonen lyssnar jag alltid på Roger, Titti och Fylking Sverige på RixFm och då är det xtra lätt att gå till jobbet.  Förr lyssnade jag oftast på Mix Megapol och Adam och Gry, men någon (idiot) bestämde att vi i Göteborg inte skulle ha kvar den möjligheten. Det var inte lätt att hitta morgonpratare som kunde matcha Adam och Gry, men Roger, Titti och Gert är ok.

Sonen är hos sin tjej idag. I Falköping. På Västtrafik kan ungdomar köpa fritidskort (Gäller ungdomar som är under 20 år, för resor på fritiden i 100 dagar) som gäller i hela Västra Götaland och sonen har ett och han utnyttjar verkligen sitt kort . Han är bra på att åka tåg.


"Hemmet är den plats där man kan klia sig var som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback